Неділя, 20.09.2020, 23:44
Головна » 2014 » Червень » 10 » П'ять загадок Стоунхенджа

П'ять загадок Стоунхенджа

Раді бачити вас на нашому сайті присвяченому ремонту та будівництву!

Днями відкрився музейний комплекс у знаменитому Стоунхенджі - одному з найбільш знаменитих археологічних пам'яток на планеті. Досі не існує єдиної та остаточної теорії щодо віку і призначення цієї споруди. Новий музейний комплекс, відкриття якого частково фінансувалося за рахунок приватних пожертвувань, складається з музею з експозицією, яка демонструє уклад життя давніх мешканців околиць Стоунхенджу, його віртуальної кругової панорами та сувенірного магазину. У зв'язку з цією новиною ми вирішили згадати про загадки Стоунхенджа.

Источник http://vera-bogy.ru/index/velichajshie_bogi/0-4

Призначення Стоунхенджа

Дослідники досі ламають голови, навіщо древнім людям був потрібен Стоунхендж. Спорудження оповите неймовірними легендами: нібито при королі Артурі монумент збудував або переніс його за допомогою чаклунства з Ірландії чарівник Мерлін або ж Стоунхендж - творіння диявола. В середині XVII століття стали з'являтися теорії про римському і кельтському походженні монумента. Версія про Стоунхенджі як про святилище друїдів, жерців кельтських племен, які переселилися в Британію в останні століття до нашої ери, дотепер досить поширена, хоч і була спростована в ХХ столітті з допомогою новітніх археологічних методів. Вона виглядає правдоподібною: отвори в землі могли служити для принесення дарів богам, а жертовний камінь, на якому після дощу проступають червоні смуги, міг служити для жертвоприношень. Проте містичні червоні смуги не що інше, як сліди заліза, присутнього в породі. Крім того, точно встановлено, що Стоунхендж був зведений за 1000 років до появи кельтів в Британії. Існує також астрономічна теорія: Стоунхендж служив стародавньою обсерваторією. Фахівці стверджують, що за Стоунхенджа можна передбачати сонячні затемнення або навіть проводити складні математичні обчислення. Є оригінальна версія, згідно з якою Стоунхендж був місцем коронації датських правителів, а його планування відповідала формі корони. Нібито монумент звели в IX столітті нашої ери, коли скандинави завоювали більшу частину Англії. Однак порівняння зі скандинавськими будівлями позбавляє цю теорію переконливості: вони значно поступаються в розмірах Стоунхенджу. Також часто стверджують, що Стоунхендж використовувався для поховань. В районі пам'ятника дійсно знаходили людські останки, але поховані вони були багато пізніше спорудження Стоунхенджа. Однак теорія претендує на правдоподібність, так як стародавні культури Європи асоціювали камінь зі смертю. Фахівці також припускають, що більшу частину своєї історії Стоунхендж міг служити місцем для кремації останків. Звичайно ж, не обійшлося без «втручання» позаземних цивілізацій: нібито Стоунхендж - посадочний майданчик для НЛО. Швидше за все, ця теорія виникла частково із-за того, що неподалік від Стоунхенджа розташовується військовий аеродром. А не так давно, у 2008 році, була висунута одна з останніх теорій: Стоунхендж служив своєрідною доісторичної «здравницею», де проводили ритуальні обряди для зцілення хворих. Аналіз знайдених останків людських тіл показало, що у багатьох похованих у Стоунхенджі були серйозні каліцтва. Серед них є і ті, хто приїжджав з віддалених селищ. Незважаючи на величезну кількість теорій, до цих пір учені не прийшли до єдиної думки про призначення Стоунхенджа.

Вік Стоунхенджа

Спочатку дослідники пов'язували спорудження Стоунхенджа з друїдами. Проте археологічні розкопки, найперші з яких були зроблені королем Яковом I, який відвідав Стоунхендж в 1620 році, відсунули час його створення до новокам'яного і бронзового століть. Археологи донедавна вважали, що будівництво Стоунхенджа відбувалося в кілька етапів 2600-2400 роках до н. е. Історикам з Університету Борнмута вдалося встановити більш точний вік монумента: аналіз сотень кам'яних фрагментів показав, що споруда постала на 300 років пізніше - приблизно між 2400 і 2200 роком до н. е. На першому етапі був побудований рів між валами - його викопали за допомогою оленячих рогів. На другому з'явилися дерев'яні споруди, які потім замінили кам'яними. Існує припущення, що третій етап будівництва Стоунхенджа відбувався під керівництвом досвідченого зодчого, швидше за все, з острова Крит або з Мікен. Версія виникла після цікавої знахідки: на одному з кам'яних блоків Стоунхенджа було виявлено «автограф» у вигляді сокири і характерного крито-мікенського кинджала. Це дало привід припустити, що останнім етапом будівництва керував представник крито-мікенської школи.

Назва Стоунхендж

Назва «Стоунхендж» дуже давнє і, на думку більшості дослідників, має англосаксонські коріння. Щодо його походження є кілька версій. Воно могло утворитися від староанглийских stan (stone - «камінь») і hencg («стрижень» - оскільки верхні камені фіксувалися на стрижнях) або hencen («шибениця, тортурний інструмент»). Останнє можна пояснити тим, що стародавні шибениці будувалися у формі букви «П» і нагадували трілітони (конструкція, при якій два вертикальних блоку підтримують третій, горизонтальний) Стоунхенджа. Є також версія, що Стоунхендж - гельський слово, що означає «танцюючі камені».

Технологія будівництва

Стоунхендж в основному побудований з блакитного каменю, найближчого родича грубозернистого базальту, з Презельских гір, що знаходяться в Південному Уельсі, приблизно в 320 кілометрах від місця розташування загадкового монумента. Камені для будівництва були перевезені морським шляхом по річці Ейвон. Експерименти, проведені в 1950-х роках, підтвердили можливість сплаву блакитних каменів по річках в межах 2-3 миль від Стоунхенджа, а потім їх переправлення до самого монумента. Але де древні будівельники взяли такі міцні човни і як змогли завантажити на них каміння, не потопивши транспорт? У той час достатнім досвідом у таких перевезеннях володіли тільки єгиптяни. Альтернативну точку зору геологи запропонували: в долину Сейлсбери, де знаходиться Стоунхендж, блакитні камені доставили льодовики. Однак, так як заледеніння району Стоунхенджа не є науково доведеним фактом, археологи все ж вважають, що транспортування здійснювалася людьми, а підтвердженням цієї думки стала нещодавня знахідка блакитного каменю на острові Стипхолм в Брістольському затоці, який знаходиться на лінії найкоротшого морського маршруту з Південного Уельсу до Стоунхенджу. Цікаво, що набагато ближче знаходилися поклади іншого каменю, але древні будівельники використовували саме цей. Чому - невідомо. Крім того, незрозуміло, як транспортували сарсени - тверду песчаниковую породу, з якої ви витесані мегаліти Стонхенджа: хоча їх переміщали на набагато меншу відстань, їх все ж доводилося переносити через пагорби і яри, а адже ці камені важили до 40 тонн. При цьому внутрішня сторона сарсенів була оброблена набагато краще зовнішньої. Це говорить про те, що, можливо, приміщення було закритим. Археологи також виявили, що камені вже першого Стоунхенджа були оброблені з використанням єгипетської техніки оббивання заготовок важким молотом, а на одному з каменів був виявлений слід мідного знаряддя.

Стоунхендж і точні науки

Об'єкти Стоунхенджа утворюють трикутник з співвідношенням сторін 5:12:13 - це один з трикутників Піфагора. А відомий астроном Фред Хойл після вивчення геометричні особливості Стоунхенджа, визначив, що творці цієї споруди знали точний орбітальний період Місяця і тривалість сонячного року. У 1998 році за допомогою комп'ютера вчені-астрономи провели різні дослідження Стоунхенджа і прийшли до висновку, що цей древній моноліт являє собою модель Сонячної системи в поперечному розрізі. Згідно цієї моделі, Сонячна система складається не з дев'яти, а з дванадцяти планет, дві з яких знаходяться за орбітою Плутона, а ще одна - між орбітою Марса і Юпітера. Ця модель узгоджується з уявленнями деяких давніх народів, які думали, що число планет у Сонячній системі дорівнює дванадцяти.

Категорія: Огляди корисних сайтів | Переглядів: 1262 | Додав: Admin | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Добавлять комментарии могут только зарегистрированные пользователи.
[ Регистрация | Вход ]
Календар
«  Червень 2014  »
ПнВтСрЧтПтСбВс
      1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
30
Пошук по сайту
Наше опитування
Що для Вас найбільш важливо при проведенні ремонту ?
Всего ответов: 225