Неділя, 20.09.2020, 23:02
Головна » 2013 » Вересень » 12 » Високоміцні матеріали для підйомно-транспортного устаткування

Високоміцні матеріали для підйомно-транспортного устаткування

Раді бачити вас на нашому сайті присвяченому ремонту та будівництву!

Високоміцні матеріали для підйомно-транспортного устаткування

 

Однією з істотних проблем, з якими доводиться стикатися компаніям, що займаються експлуатацією землерийної техніки, навантажувальних машин, важких самоскидів, а також великотоннажними вантажоперевезеннями, є високі витрати на технічне обслуговування, ремонт і заміну ковшів екскаваторів, кузовів самоскидів, рам автофургонів і корпусів контейнерів.

 

Позапланові роботи з їх ремонту та відновлення, як правило, супроводжуються вимушеними простоями, що, в свою чергу, позначається на продуктивності праці, веде до зриву постачань, невиконання договірних зобов'язань та штрафних санкцій.

 

Збільшення терміну служби ковшів

Що стосується екскаваторної техніки, то безперебійність її роботи багато в чому визначається  тривалістю терміну служби ковшів. В силу специфіки застосування цей робочий орган експлуатується в екстремальних умовах абразивного зносу в поєднанні з ударними навантаженнями. Тому однією з основних вимог до сталі, використовуваної для виготовлення таких деталей, як ковші, є висока міцність і зносостійкість.

 

Особливо це важливо для екскаваторів, що працюють з мерзлим грунтом, абразивними скельними породами і щебенем. Очевидно, що чим вище ступінь складності грунту або породи, тим міцніше потрібно матеріал для ковша.

Практика показала, що найбільш перспективним напрямком в області збільшення терміну служби робочих органів екскаваторної техніки є використання для їх виробництва високоміцних сталей.

 

У цьому відношенні показовим є досвід компанії «Професіонал» (р. Іваново), що спеціалізується на виробництві навісного обладнання до дорожньо-будівельної техніки. Для виготовлення ковшів екскаваторів іванівські фахівці використовують спецсталь марки Raex 400 фінської компанії Ruukki (провідного європейського постачальника рішень з металу для будівництва і машинобудування). Цей матеріал відноситься до загартованим зносостійким сталям, цифра в маркуванні вказує на середню твердість по Брінеллю: 400 HBW.

 

Відмітними особливостями металу є висока твердість і зносостійкість. Мікроструктура загартованої сталі забезпечує велику тимчасовий опір розриву. Саме завдяки цим якостям вона володіє хорошою міцністю в умовах абразивного зносу. Випробування підтвердили високі механічні і службові властивості сталі, в силу чого термін служби ковшів зріс вдвічі порівняно з ковшами з пересічний вуглецевої сталі з невеликою твердістю.

 

За словами генерального директора ТОВ «Професіонал» Дмитра Воробйова: «Високоміцна сталь допоможе знизити витрати на обслуговування землерийної техніки і підвищити її продуктивність».

 

Підвищення зносостійкості кузовів важкої техніки

Високоміцна сталь знаходить широке застосування і при виготовленні кузовів важких самоскидів. Відомо, що найбільш інтенсивного зношування вони піддаються у двох випадках під час робочого циклу. В процесі завантаження - ударам породи по днищу при її падінні з ковша навантажувального обладнання, і при розвантаженні - при ковзанні по днищу і стінок кузова.

 

Очевидно, що і тут потрібно високоміцна зносостійка сталь. Досвід підтвердив, що її використання, в кінцевому рахунку, більш вигідно. Так, компанія НВО «Автомаркет Майнінг», що спеціалізується на розробці і виробництві самохідного гірничо-шахтного обладнання (підземні самоскиди, вантажно-доставочні машини (ПДМ)), підвела підсумки використання високоміцної сталі. Згідно з результатами експлуатації термін служби робочих частин машин з високоміцної сталі виріс в два рази в порівнянні з тими ж частинами машин зі звичайної сталі.

 

«Наші самоскиди і ПДМ призначені для вантаження і транспортування корисних копалин в обмежених умовах підземних шахт, а також використовуються при будівництві тунелів. Ці роботи пов'язані з великими навантаженнями на всі робочі органи машин, - розповідає Геннадій Зайцев головний конструктор підприємства, - звідси підвищені вимоги до матеріалу, з якого виготовляються вузли. У вересні 2007 р. ми прийняли рішення використовувати зносостійку сталь з твердістю 400 HBW. В результаті по міцності, терміну служби ковші і кузова з зносостійких сталей перевершили аналогічні ковші, виготовлені з звичайних вуглецевих сталей.

 

Цю ж марку сталі вибрав для виготовлення кузовів самоскидів інший відомий виробник автоспецтехники і технологічного обладнання - московська компанія «Бецема». Представник «Бецемы» Костянтин Леонов зазначає: «Обрана марка має саме тією якістю, що нам необхідно перш за все, високою міцністю і зносостійкістю. Такий матеріал для виготовлення кузовів необхідний постійно, і ніякої заміною на менш міцну сталь тут обійтися не можна...»

 

Зниження витрат вантажоперевізників

Підвищений інтерес до різних марок високоміцних сталей спостерігається і з боку виробників контейнерів для автоперевезень. Причина такого явища - зростаючий попит на міцні і легкі контейнери, що дозволяють мінімізувати невиробничі витрати в процесі їх експлуатації.

 

Відомо, що витрати на утримання контейнера буде тим нижче, чим більше термін його служби, вище завантаження та число днів використання, менше ремонтних робіт.

 

Як показує практика, домогтися такого поєднання можна лише при застосуванні якісних матеріалів і сучасних технологій виготовлення контейнерів.

 

Необхідність модернізації контейнерного парку пов'язана також з ужесточающимися вимогами екологічних нормативів, змушують компанії більш уважно ставитися до рівня викидів і витрати палива автомобілів.

 

Знизити ці негативні фактори можна за рахунок зменшення власної ваги контейнерів, а також поліпшення їх аеродинамічних характеристик. Саме тому основні зміни у виробництві контейнерів для автоперевезень йдуть в напрямку полегшення конструкції при збереженні (і навіть поліпшення) їх міцнісних характеристик.

 

Одним з найбільш перспективних варіантів зниження власної маси контейнера є використання в його виробництві сучасних марок сталі зі спеціальними властивостями.

 

Так, застосування високоміцної сталі дозволило шведської компанії Balticum Frinab випустити контейнер зі стінками товщиною 2 мм (практично в півтора рази тонше звичайних). Для виготовлення основи контейнера використовувався матеріал товщиною 3 мм і 4 мм У результаті, завдяки більш міцному і одночасно тонкого матеріалу, контейнер став легше на 800 кг. Більш легка конструкція і обтічна форма виробу дозволили знизити опір повітря і зменшити споживання палива при перевезенні (4 літри на кожні 100 км). В даний час в компанії працюють над проектом по зменшенню ваги опорних трубчастих балок контейнера - це має знизити масу ще на 80 кг. Очевидно, що настільки кардинальне зниження ваги веде до прямої економії палива і, отже, відчутного зниження витрат на транспортування.

 

Слід зазначити, що виробники зносостійких сталей пропонують не тільки сам продукт, але і практично готовий напівфабрикат контейнерів. До його складу входять підготовлені до зварювання компоненти: зігнуті сталеві листи надвисокої міцності, з'єднані з допомогою лазерного зварювання, високоміцні порожнисті і відкриті профілі, а також зносостійкі сталеві додаткові елементи. «Таку пропозицію, - говорить Сергій Анісімов, директор з продажу російського підрозділу Ruukki Metals, - дозволяє суттєво зменшити витрати, пов'язані з попередніми розкриємо і обробкою сталі, оптимізувавши тим самим витрати клієнтів».

 

Високоміцних сталей віддає перевагу найбільший вітчизняний холдинг «Мосдизайнмаш», що спеціалізується на розробці, виготовленні та постачанні якісних і надійних автофургонів. Завдяки використанню сталі Laser 420MC фахівцям компанії вдалося знизити металоємність фургона і, відповідно, загальну масу, без шкоди якості і міцності.

 

Директор «Мосдизайнмаш» Олег Виноградов повідомляє, що в результаті заміни стандартної сталі на марку Laser 420MC виграш по вазі фургона склав 20-25%, що веде до прямої економії пального при транспортуванні. І додає: «У наші дні при вантажоперевезеннях саме економічний витрата палива може стати очевидним конкурентною перевагою, адже кожні зайві 100 кг маси - це додатковий літр солярки».

 

Надійність для автопричепів

Високоміцна сталь знаходить саме широке застосування при створенні автомобільної причіпної техніки підвищеної вантажопідйомності (до 80 т). Жорсткі умови експлуатації подібного обладнання висувають підвищені вимоги до властивостей металу, який використовується для його виробництва. Це, насамперед, висока міцність, добра зварюваність, пластичність і довговічність. Крім того, розробники велике значення надають кінцевому ваги продукції.

 

Максимально задовольнити цим вимогам здатна тільки сталь зі спеціальними властивостями. Саме такого увазі стали віддають перевагу фахівці російської компанії «Политранс» (р. Челябінськ), одного з провідних вітчизняних розробників і виробників причіпної техніки.

 

Одним з напрямків діяльності компанії є виробництво напівпричепів з розсуються рамами телескопічного типу. У таких напівпричепах основні навантаження припадають на розсувну телескопічну частина, що вимагає високої міцності матеріалу. Конструктори і технологи підприємства довго підбирали необхідний метал. В результаті пошуку вирішили використовувати високоміцну фінську сталь марки S690QL. «При заданих умовах, - говорить Ігор Костирко, фахівець компанії Ruukki- цей матеріал дозволяє підвищити службові якості, надійність в роботі і безпеку при експлуатації автотранспортних засобів. Висока міцність сталі дає можливість зменшити вагу конструкції, підвищити корисне навантаження і забезпечити більш ефективне витрачання палива».

 

*          *          *

Таким чином, комерційний успіх серед сучасних виробників підйомно-транспортного обладнання буде на боці тих, хто прагне максимально адаптувати продукцію під бажання замовника - скоротити простої техніки, пов'язані з ремонтом навісного обладнання, а також знизити витрати при вантажоперевезеннях.

 

Вирішення цих завдань безпосередньо залежить від якості матеріалів, використовуваних при виготовленні техніки. Практика свідчить про те, що найбільш затребуваними в цій області виявилися високоміцні сталі нового покоління, що володіють такими властивостями, як: зносостійкість, висока твердість, пластичність, хороша зварюваність, довговічність і ін



Категорія: Будинки та садиби | Переглядів: 889 | Додав: Admin | Теги: дом | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Добавлять комментарии могут только зарегистрированные пользователи.
[ Регистрация | Вход ]
Календар
«  Вересень 2013  »
ПнВтСрЧтПтСбВс
      1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
30
Пошук по сайту
Наше опитування
Що для Вас найбільш важливо при проведенні ремонту ?
Всего ответов: 225
Статистика
Людей на сайті онлайн: 1
Шукають інформацію 1
Реєстрованих 0