П'ятниця, 07.08.2020, 13:44
Головна » 2013 » Вересень » 9 » Гарантійний випадок

Гарантійний випадок

Раді бачити вас на нашому сайті присвяченому ремонту та будівництву!

Ви встановили пластикове вікно, але через деякий час помітили, що від нього віє або погано стала закриватися стулка, а, може бути, профіль втратив свій вигляд. Не поспішайте прикидати витрати на ремонт. Адже, згідно з положеннями Закону РФ N 2300-I «Про захист прав споживачів», якщо які-небудь недоліки конструкції або її монтажу виявляються протягом гарантійного терміну, то покупець може вимагати усунути їх або відшкодувати витрати на виправлення. В крайньому випадку йому можуть навіть виготовити і встановити таке ж вікно.

ВСТАВКА: Вікна «в законі»
Коментує адвокат Аліна Домкина:
«Дійсно, якщо споживач встановив будинку пластикові вікна, зіткнувся з проблемами в процесі їх використання, то йому слід, насамперед, спиратися на положення Закону «Про захист прав споживачів» (ЗПП). Зокрема, згідно статті 5, на товари може встановлюватися гарантійний термін. Це період, коли покупець має право пред'явити претензії з приводу навіть «несуттєвих» недоліків. При цьому гарантійний термін визначається самим продавцем і повинен бути зазначений в договорі.
Але часом продавець не встановлює гарантійний строк або визначає для нього мінімальні терміни. У цьому випадку необхідно вказати йому на статтю 4 ЗПП. Згідно їй, товар повинен повністю відповідати обов'язковим вимогам, передбаченим законодавством. На сьогоднішній день (поки не набудуть чинності технічні регламенти) такі вимоги містяться у відповідних ГОСТах, які повинні застосовувати виробники при розробці і виробництві своїх продуктів. Ними необхідно керуватися при встановленні гарантійного строку».

Дме від стулки
Часта проблема, з якою звертаються покупці на «гарячу лінію» виробників вікон, - стулка нещільно прилягає до рами, з-за чого в утворену щілину проникає повітря. Причиною протягу може стати фурнітура. Якщо вона «розбовтується», то перестає надійно притискати стулки до рами. Це трапляється набагато частіше, якщо покупець не забезпечує необхідний догляд за фурнітурою (раз на рік обробляти рухомі частини механізмів спеціальним мастильним засобом). Однак регулювання може знадобитися, навіть якщо ви періодично проводите необхідні процедури.
Слід врахувати, що, згідно ГОСТу 30777-2001 «Пристрої поворотні, відкидні і поворотно-відкидні для віконних та балконних дверних блоків», гарантійний строк на фурнітуру становить не менше 36 місяців з дня передачі виробу споживачеві. Якщо протягом цього часу виріб виходить з ладу, фірма-установник зобов'язана відремонтувати її за свій рахунок.
«Герметичність притвору стулок може бути порушена, якщо при монтажі віконних конструкцій не були виконані вимоги Гост 30674-99 «Блоки віконні з полівінілхлоридних профілів», - пояснює Рафік Алекперов, керівник відділу по роботі з клієнтами Групи компаній ПРОПЛЕКС (найбільшого російського виробника віконного ПВХ-профілю за австрійськими технологіями). - У даному стандарті визначається, що в залежності від виду відкривання стулок рекомендується установка додаткових дистанційних підкладок в місцях замикання. Вони забезпечують більш щільне прилягання стулки». Якщо з'ясується, що проблема виникла із-за цього недоліку, то виробник зобов'язаний усунути його або замінити вікно.
Ще однією причиною «протягів» може стати ущільнювальна гума, яка з часом втрачає свої характеристики. Їй також необхідний догляд у процесі експлуатації - періодична змазка. Якщо, незважаючи на превентивні заходи, протягом гарантійного строку, чинного на самі вікна (згідно Гост 30674-99, становить не менше 3 років з дня відвантаження виробів виробником»), ущільнювач порепатися, то необхідно звернутися до виробника з проханням замінити його.

Дме від укосу
Одна з найбільш частих причин продування по периметру самого вікна - порушення герметичності монтажного шва. «Недотримання технології нерідко призводить до того, що через два-три роки руйнується монтажна піна. Під укоси проникає волога, вони покриваються цвіллю. Міжвіконні зазори збільшуються, з'являються «протяги». Єдина причина всіх цих негативних наслідків - повна відсутність матеріалів, герметизуючих шов», - зазначає Олександр Ляпін, директор будівельної компанії «Союз».
Справа в тому, що до цих пір багато компаній заповнюють простір між рамою і стіною виключно піною. «В неї зі сторони приміщення поступово в процесі експлуатації вікна вбирається волога. Одночасно зовні шов піддається сильним кліматичних впливів, що призводить до руйнування», - говорить Яна Журавльова, заступник директора з розвитку виробничої компанії ІНЕС.
Вперше ця проблема була вирішена в Німеччині, де створили технологію енергоефективного монтажного шва, що складається з трьох шарів: зовнішнього - водо ізоляційного та паропроникного, середнього - теплозвукоізоляційного і внутрішнього - пароізоляційного.
Пізніше ці стандарти прийшли і в Росію. «Так, ГОСТ 30674-99 рекомендує дотримуватися умови монтажу, при яких закладення монтажних зазорів повинна бути по всьому периметру вікна щільною, герметичною. «Для заповнення монтажних зазорів (швів) застосовують силіконові герметики, попередньо стиснуті ущільнювальні стрічки ПСУЛ (компресійні стрічки), ізолюючі пінополіуретанові шнури, піноутеплювачі, мінеральну вату та інші матеріали, що мають гігієнічний висновок і забезпечують необхідні експлуатаційні показники швів». Також з 2008 року в країні був введений в дію ГОСТ Р 52749-2007. «Шви монтажні віконні з паропроникними саморасширяющимися стрічками» (ПСУЛ). «Саме цим стандартом ми рекомендуємо користуватися нашим партнерам при встановленні віконних систем з нашого ПВХ-профілю, - розповідає Рафік Алекперов.
Треба зауважити, що в Гості Р 52749-2007 визначено, що гарантійний термін монтажного шва, виконаного згідно стандарту, - «не менше п'яти років з дня підписання акта здачі-приймання». Таким чином, протягом цього часу в разі виникнення будь-яких проблем зі швом споживач може пред'явити претензію установникам.
В якості альтернативного способу ізоляції шва замість ПСУЛ допускається використання спеціальних герметиків. З їх допомогою створюється зовнішній водоізоляційний, паропроникний шар, що захищає утеплювач.


Пітніють вікна
Виникнення конденсату - проблема, на яку найчастіше скаржаться власники пластикових вікон. Але, як правило, причиною такого явища стає не шлюб, а висока герметичність конструкції. Справа в тому, що в повітрі приміщення завжди містить водяні пари, що утворюються в результаті приготування їжі, дихання людини та інших причин. Встановивши нові герметичні вікна, люди, тим самим, «перекривають» вихід вологи на вулицю. Листом Держбуду Росії від 21.03.2002 №9-28/200 підтверджується, що випадання конденсату на поверхні склопакета всередині приміщення - припустиме явище.
Вирішити цю проблему можна шляхом провітрювання приміщення. «Щоб ваша кімната була постійно наповнена свіжим повітрям (а згідно рекомендації Асоціації вентиляції, опалення і кондиціонування (АВОК), щогодини він повинен надходити в обсязі не менше 1/3 об'єму приміщення), варто встановити пристрій мікрощілинного провітрювання або гігрорегулюємий клапан. Останній допомагає контролювати витрату повітря в залежності від рівня вологості всередині приміщення», - радить Рафік Алекперов (ПРОПЛЕКС).
«Також, щоб позбавитися від конденсату, необхідно звернути увагу на підвіконня: якщо він занадто широкий, то буде перекривати надходження теплого повітря від радіатора опалення до вікна, в результаті останнє запотіває. В цьому випадку потрібно або замінити підвіконня, або винести трохи вперед батарею», - пояснює Яна Журавльова.
Однак конденсат може бути і результатом допущеного шлюбу, якщо він утворюється усередині склопакета. Згідно ГОСТ 24866-99 «Склопакети клеєні будівельного призначення», такий недолік слід вважати значним дефектом, що призводять до зниження нормованих експлуатаційних характеристик. Він говорить про те, що сталася розгерметизація склопакета. Причиною може бути або заводський брак, або механічний вплив на нього: наприклад, удар по склу. У першому випадку покупець має право на заміну склопакета протягом гарантійного терміну (не менш 5 років).
Зовнішній вид пластику змінився
Перші вікна з ПВХ-профілю, з'явилися кілька десятків років тому, часто жовтіли під впливом сонячних променів. «Щоб уникнути цього явища, виробники сьогодні використовують спеціальні світлостабілізатори - антиоксиданти, що збільшують світлостійкість полімерів», - розповідає Яна Журавльова.
«Якщо пластик вашого вікна пожовтів, то це означає, що при виробництві профілю були використані неякісні добавки, що визначають його світлостійкість. Це, безумовно, привід звернутися з претензіями до виробника», - говорить Рафік Алекперов. - Гарантійний термін, протягом якого конструкції не повинні поміняти свої характеристики відповідно ГОСТ 30673-99 «Профілі полівінілхлоридні для віконних і дверних блоків», становить 5 років.
З часом пластик може не тільки змінити колір, але і стати шорсткою. Швидше за все, це провина самого споживача. «Не застосовуйте для чищення складів на основі абразивних частинок, бензину, розчинника і кислоти, - пояснює начальник відділу по роботі з фізичними особами компанії «Хоум Майстер» Дмитро Лоенко. - Ці речовини пошкоджують пластикові поверхні, залишають подряпини, в які легко може потрапити бруд. Тому, коли ви в магазині вибираєте миючий засіб, зверніть увагу на те, щоб воно було рекомендовано для пластику».
Зрозуміло, якщо споживач порушив правила експлуатації виробу, то претензії щодо зміни зовнішнього вигляду виробу виробник не прийме.

ВСТАВКА: Вікна в «законі»
За словами Аліни Домкиной, при виявленні браку покупцеві необхідно сповістити продавця про виявлені недоліки і вимагати усунути їх у визначений термін. «Бажано відправити документ листом з повідомленням про вручення або вручити його особисто під розпис», - пояснює фахівець.
Згідно п. 1 статті 18 Закону РФ N 2300-I "Про захист прав споживачів», у разі виявлення в товарі недоліків, якщо вони не були застережені продавцем, за своїм вибором має право вимагати заміни товару або негайного безоплатного усунення недоліків товару або відшкодування витрат на їх виправлення споживачем чи третьою особою. Також він може «відмовитися від виконання договору купівлі-продажу і зажадати повернення сплаченої за товар суми».

Як правило, першим кроком у відповідь з боку фірми-виробника стає виїзд майстра, який оцінює недоліки, визначає шляхи усунення. «Компанія може запропонувати провести експертизу - погоджуйтеся. Можливо, її результати не підтвердять провину продавця, в такому випадку ви можете оскаржити їх з допомогою іншої незалежної експертизи, - зазначає Аліна Домкина. - Якщо в зазначений строк виробник не усунув шлюб, то покупець вправі зробити це самостійно за свій рахунок, а потім виставити рахунок продавцю на компенсацію понесених витрат».
У тому випадку, коли залагодити проблему безпосередньо з фірмою-виробником вікна не вдається, спір розв'язується у судовому порядку. За словами Аліни Домкиной, суд, найчастіше, приймає існуючі Гости як обов'язкові документи, які повинні дотримуватися будівельно-монтажні організації. А оскільки, на жаль, вимоги стандартів рідко бувають чітко виконані в процесі виготовлення і монтажу, то справа, як правило, вирішується на користь споживача.
Допомогти клієнту в оформленні позову і проконсультувати його з усіх виникаючих питань можуть як юристи, так і місцеві Управління Федеральної служби з нагляду в сфері захисту прав споживачів і благополуччя людини.





Категорія: Вікна | Переглядів: 1123 | Додав: Admin | Теги: окна | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Добавлять комментарии могут только зарегистрированные пользователи.
[ Регистрация | Вход ]
Календар
«  Вересень 2013  »
ПнВтСрЧтПтСбВс
      1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
30
Пошук по сайту
Наше опитування
Що для Вас найбільш важливо при проведенні ремонту ?
Всего ответов: 224
Статистика
Людей на сайті онлайн: 1
Шукають інформацію 1
Реєстрованих 0