Понеділок, 21.09.2020, 09:49
Головна » 2013 » Вересень » 6 » «Холодний душ» для оптимістів

«Холодний душ» для оптимістів

Раді бачити вас на нашому сайті присвяченому ремонту та будівництву!

Вражаюче відновлення попиту на віконні конструкції в 2010 році надихнуло учасників ринку і дало привід оптимістам говорити про відновлення довгострокової позитивної динаміки. Однак і виробники ПВХ-профілю, і постачальники комплектуючих, і переробники профілю не можуть не помічати, що російський ринок стрімко змінюється і залишається все менше раціональних причин чекати від нього нестримного зростання.

Про поточних процесах та намічені тенденції на російському ринку пластикових вікон ми поспілкувалися з Іваном Володимировичем Спириным, генеральним директором компанії PROPLEX, першого російського розробника і найбільшого виробника віконних ПВХ-систем за австрійськими технологіями.

 

- Учасники ринку, котрі дуже оптимістичні прогнози на 2011 рік, до середини сезону переглянули свої очікування до більш поміркованих. Так хто виявився прав - оптимісти чи песимісти?

- Дійсно, після посткризового відновлення попиту на 25% в 2010 році на російському віконному ринку можна було помітити ейфорійні настрої. В деяких галузевих виданнях траплялися прогнози зростання на поточний рік до 20-30%. Це пов'язувалося з реалізацією відкладеного попиту, психологічною готовністю людей витрачати гроші і пожвавленням споживчого кредитування. Очікувалося також, що вже в цьому році попит досягне докризових значень. Навесні ми давали більш помірний, але також оптимістичний прогноз на сезон, і в цілому він виправдався: за підсумками року зростання ринку може скласти близько 7%. Таким чином, про відновлення до докризових рівнів поки говорити рано.

 

- Швидке відновлення попиту приватних споживачів врятувало віконну галузь в післякризові роки. Чого можна очікувати від цього сегмента ринку в найближчій і довгостроковій перспективі?

- Зараз це самий цікавий і інтенсивно розвивається сегмент ринку, якому пророкують щорічний 5-10%-ний зростання на багато років вперед. Але коли ми говоримо про довгострокову динаміку попиту на пластикові вікна з боку приватних споживачів, доводиться враховувати такий фактор, як рівень насичення. Пластикові вікна - це товар тривалого користування, термін служби якого обчислюється десятками років. Так що рано чи пізно ми приходимо до того моменту, коли всі, хто хотів і міг собі дозволити, вже вікна встановили.

На мій погляд, існуючі зараз оцінки рівня насичення в 70% для російського ринку занадто завищені. Це означає, що у великих містах пластикові вікна повинні стояти у 90% будинків і не менш 60% - у невеликих містах та сільській місцевості, у кожному селі. Зрозуміло, що при нинішніх доходи населення та ціни на віконні конструкції це нереальні цифри. Так що наша оцінка рівня насичення - 50-55%, і ми досягнемо його досить швидко - протягом двох-трьох років. Криза лише трохи відтермінував цей неминучий момент, який при збереженні докризової динаміки міг би наступити вже до 2012 року.

З неухильним наближенням до цього лиховісного бар'єру споживчий сегмент чекає свого роду фазовий перехід. До цих пір в нашій країні основним драйвером ринку була заміна старих дерев'яних вікон на нові енергоефективні віконні конструкції. Однак на розвинених західних ринках ситуація інша - там вже два десятиліття більшу частину продажів становить заміна старих вікон на більш сучасні. Російський ринок поступово прийде до того ж: найсильнішого падіння частки «перше замін» і зростання «друге замін».

У свою чергу, це призведе до розшарування ринку на два чітких сегмента - бюджетні рішення для тих, хто раніше не міг собі дозволити пластикові вікна та дорогі - для тих, хто вирішив поміняти раніше встановлене дешеве пластикове вікно на більш дорогу сучасну систему. Цей споживач вже знайомий з ПВХ вікнами й усіма їхніми особливостями, знає, на що звертати увагу, і буде більш розбірливий і вимогливий. Крім того, друга заміна не настільки критична, як перша, так як навіть «старі» ПВХ-вікна, загалом-то, свою функцію виконують, і міняти їх будуть неспішно, не в пріоритетної важливості, як це відбувається при першій заміні дерев'яних вікон. Враховуючи, що середній вік ПВХ-вікон в нашій країні близько 5 років, а середній термін служби вікна (відображає швидше його моральне старіння, ніж фізичний знос) - близько 15 років, новий підйом споживчого сектора за рахунок хвилі «друге замін» можна буде очікувати не раніше ніж через п'ять-сім років.

 

- Тобто в найближчому майбутньому нас чекає стагнація?

- Правильніше назвати дорослішанням ринку. Тут можна провести паралелі з процесами, що відбувалися 20-30 років тому в західних країнах. Так, у Німеччині масова установка вікон з ПВХ-профілю припав на 1970-ті роки, час нафтової кризи, багаторазового зростання цін на енергоносії та підвищення вимог до енергоефективності огороджувальних та світлопрозорих конструкцій. Вже у 1980-ті роки відбулося насичення ринку, але в 1990-х, після об'єднання з НДР, у німецьких виробників ПВХ-профілю відкрився новий величезний ринок збуту - житловий фонд Східних земель, який мав модернізувати відповідно з більш суворими вимогами щодо енергозбереження.

Коли наш ринок прийде до точки насичення, у нас не буде під боком таких «диких» ринків, готових прийняти надлишкові обсяги ПВХ-профілю. Білорусь занадто мала, а в Казахстані і на Україні розвиток віконного ринку йде тими ж темпами, що і в Росії. Результатом стане в кращому випадку - тривала стагнація, а в гіршому - суттєвий провал попиту в цьому сегменті і на віконному ринку в цілому.

Однак багато гравців не хочуть бачити очевидних процесів, що відбуваються на нашому ринку, і не можуть провести простих історичних паралелей. На хвилі малообоснованного оптимізму і очікувань перманентного двозначного зростання збільшують потужності, закуповують екструзійне обладнання, лінії по виготовленню вікон.

 

- Яку динаміку попиту з боку корпоративних споживачів можна очікувати в найближчі роки?

- Корпоративний сектор так і не зміг оговтатися після кризового шоку і досі показує негативну динаміку. У 2009-2010 роках закладалося вкрай мало житлових і комерційних об'єктів, і тільки зараз знову починається певне пожвавлення, стартують нові об'єкти, які вийдуть під скління не раніше ніж через два роки, завдяки чому почне відновлюватися попит. Як складеться доля цього сектора в подальшому, прогнозувати дуже складно через його тісному зв'язку з самопочуттям російської економіки та з глобальними процесами - системною хворобою економіки США і посиленням проблем Євросоюзу.

 

- Як Ви вважаєте, чи буде стимулювати попит з боку корпоративного сектора розширення меж Москви і пов'язане з цим розвиток  житлової та комерційної нерухомості?

- Освоєння нових столичних територій навіть за найоптимістичнішими прогнозами займе кілька десятиліть. Це залежить не тільки від планів московської влади, але і від активності інвесторів і загальної динаміки російської економіки, яка знаходиться в тісному зв'язку з світовими процесами. Так що попит на світлопрозорі конструкції буде сильно «розмазаний» по часу і зробить дуже помірний позитивний вплив на віконну галузь московського регіону.

 

- А чи є перспективи у сегменту капітальних ремонтів?

- Федеральные і регіональні програми реконструкції та модернізації вторинного житлового фонду та соціальних об'єктів (лікарень, поліклінік, шкіл, дитячих садків) у найближчі роки будуть постійним, але досить мізерним струмочком попиту на віконні конструкції. Хоча вимоги з теплосбереження ростуть, і потреба у нових енергозберігаючих вікнах збільшується, але бюджетні кошти, що виділяються на програми капремонтів, явно недостатні для такої величезної країни.

 

- Посткризовий період ознаменувався «ціновими війнами», різким посиленням конкурентної боротьби і відходом з ринку багатьох переробників. Як Ви вважаєте, на даний момент закінчився етап консолідації на ринку?

- Можливо, то була лише генеральна репетиція перед справжніми випробуваннями. У найближчі роки віконному ринку потрібно буде пройти через період падіння попиту, після чого він знову прийде в рівноважний стан зрілої галузі, вже з скороченим складом гравців. На цьому «зрілому» віконному ринку не буде надприбутків і сверхроста, буде боротьба за лояльність споживача і ефективність власного бізнесу. Ймовірно також посилення цінової конкуренції, і в цій ситуації, якщо «дискаунтери» і «лоукости» ще зможуть якось виживати, то брендам і претендентам на цей статус буде складніше всього. Слабкі гравці будуть видавлюватися з ринку. Це в першу чергу будуть ті, хто не зможе визначитися зі своїм позиціонуванням, ті, хто, не бажаючи або не маючи можливості «продавати ціною», також не зможуть залучити споживача високим рівнем сервісу або широким асортиментом.

Учасники ринку звикли до постійного зростання попиту, підйомам економіки країни. Лавина попиту компенсувала всі проблеми і недоліки, властиві вітчизняним компаніям, - нестабільне якість, недосконалу автоматизацію, низьку лояльність партнерських мереж. Але ця славна і безтурботна пора йде в минуле, і зараз для того, щоб рости і навіть просто залишатися в бізнесі, доведеться докладати серйозні зусилля - підвищувати якість продукту, розвивати бренди, розширювати й обновляти асортимент, пропонуючи споживачеві щось нове, інноваційне. Так що зараз всім учасникам ринку треба будувати свої стратегії розвитку і відносини з партнерами на довгу перспективу, а не жити сьогоднішнім днем.






Категорія: Вікна | Переглядів: 806 | Додав: Admin | Теги: окна | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Добавлять комментарии могут только зарегистрированные пользователи.
[ Регистрация | Вход ]
Календар
«  Вересень 2013  »
ПнВтСрЧтПтСбВс
      1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
30
Пошук по сайту
Наше опитування
Що для Вас найбільш важливо при проведенні ремонту ?
Всего ответов: 225
Статистика
Людей на сайті онлайн: 1
Шукають інформацію 1
Реєстрованих 0