Понеділок, 06.07.2020, 20:14
Головна » 2013 » Вересень » 6 » Про російському віконному ринку без ілюзій

Про російському віконному ринку без ілюзій

Раді бачити вас на нашому сайті присвяченому ремонту та будівництву!

Різноголосий хор експертів і аналітиків пророкує російському віконному ринку то стагнації, то продовження бурхливого зростання, то довгий і болісний період дорослішання. Всім очевидно, що віконна галузь необоротно змінюється, але про вектор цих змін і оптимальних стратегій розвитку у нових умовах існують діаметрально протилежні думки.

У зв'язку з цим особливий інтерес представляє точка зору представників компанії, багато років працює на вітчизняному віконному ринку і брала безпосередню участь у його становленні. Про тенденції ринку, динаміку споживчих переваг і особливості роботи з клієнтами і партнерами ми розмовляли з Віктором Мелиховым, директором по збуту ТОВ «МАКО ФУРНІТУРА», російського виробничо-збутового підрозділу компанії Mayer&Co Beschläge GmbH, відомого австрійського виробника віконної і дверної фурнітури.

 

- Вікторе, які проблеми російського ринку віконної фурнітури і взагалі віконного ринку ви вважаєте найбільш гострими на даний момент? Які ваші прогнози щодо розвитку галузі в найближчі роки?

- Ми сьогодні перебуваємо на такому етапі розвитку ринку, який характеризується суттєвим перевищенням виробничих потужностей над попитом. Потреби не ростуть, а в деяких сегментах ринку навіть знижуються, а виробничі потужності залишаються на колишньому рівні. І це кардинальна відмінність від того, що відбувалося на початку 2000-х років, коли зростання у віконній галузі вимірювався двозначними числами. Суттєво змінилася і структура попиту. Якщо в 2008 році частка замовлень з боку забудовників у деяких  регіонах Росії була 30-35%, на сьогоднішній день - не більше 15%. Тобто в пакеті замовлень збільшилася частка приватного будівництва, програм санацій і капремонтів житла, а також соціальних об'єктів.

У зв'язку з цим змінилися завдання, які стоять перед учасниками віконного ринку. Акценти в конкурентній боротьбі зміщуються в область ціни, що негативно позначається на всіх компаніях, що працюють в цій галузі.

Прогнози - справа невдячна, але ми виходимо з того, що в 2011 році ринок залишився на рівні попереднього 2010 року, можливо, змінився на ±3%. Що стосується поточного року, то, якщо потреба ринку залишиться на рівні 2011 року, це буде оптимістичний сценарій. Ми допускаємо, що можливо навіть зниження на 5-10%. На ринку буде продовжуватися перерозподіл часток між гравцями.

Втім, незважаючи на нинішні об'єктивні труднощі, Росія для MAДоO та інших виробників комплектуючих досить приваблива. На відміну від зрілих європейських ринків з їх низькими обсягами російський ринок все ще дуже перспективний, навіть беручи до уваги виконаний обсяг робіт за минулі роки. Враховуючи суворий клімат і традиційні проблеми з енергоефективністю комунального господарства, потреби Росії в сучасних теплозберігаючих вікон колосальні!

 

- Попри неоптимістичні прогнози, «ФУРНІТУРА МАКО» за останні роки відкрила в Росії логістичний комплекс та власне виробництво. З якою метою це було зроблено?

- Одне з наших першочергових завдань - оптимізація логістичних потоків і забезпечення безперебійних поставок продукції МАКО нашим замовникам по всій Росії. Для цього з 2009 р. на території індустріального парку «Калуга-Південь» заробив складський комплекс компанії «МАКО ФУРНІТУРА». На складі місткістю 5,5 тис. паллето-місць підтримується постійний асортимент комплектуючих з більш ніж 1,7 тис. найменувань, і це істотно полегшує роботу з нашими партнерами і клієнтами. Раніше доводилося чекати тижнями і навіть місяцями, поки необхідні елементи приїдуть з Європи. Тепер же ми можемо оперативно постачати ці продукти в будь-яку точку Росії.

До 2011 року ми постачали продукцію клієнтам тільки через наших російських збутових партнерів. Відкриття складу МАКО в Росії дозволило надати клієнту вибір оптимального способу доставки продуктів МАКО - небудь він купує потрібні йому комплектуючі у одного з наших збутових партнерів, або безпосередньо з нашого складу. Робота з регіональними дистриб'юторами буде зручніше віконним компаніям з Сибіру і з Далекого Сходу, так як в цьому випадку поставки можуть бути меншими за обсягом і більш частими. А більш рідкісні і великі прямі поставки з нашого складу можуть бути привабливі для великих клієнтів з Європейської частини Росії.

Справедливості заради треба сказати, що прямі поставки для нас є не самоціллю, а лише ще одним способом забезпечити максимально ефективне взаємодія з замовниками.

 

Відкриття в 2010 р. на тому ж майданчику виробничої частини «ФУРНІТУРА МАКО» стало наступним логічним кроком розвитку компанії в нашій країні. Новий завод почав випускати найбільш популярні елементи поворотно-відкидний фурнітури, які входять практично в кожне вікно. І з цього року, з переходом на новий виробничий графік, він буде покривати 100% потреби російського ринку в сегменті артикулів, що випускаються в Калузі.

Російське виробництво знаходиться в єдиній системі контролю якості МАСО, сертифікована за міжнародним стандартом ISO9001. На кожному монтажній дільниці і лінії є випробувальний пункт для тестування елементів з електронними інструментами виміру, які передають дані безпосередньо в офіс, розташований в Зальцбурзі. Це забезпечує стабільно високу якість продукції, і тому немає різниці, вироблений певний елемент фурнітури в Австрії або на нашому калузькому заводі.

 

- Розкажіть про роботу МАКО з російськими збутовими партнерами.

- Ми вважаємо вкрай важливим своєчасну і якісну поставку комплектуючих нашим клієнтам, у яких регіонах країни вони не працювали. Так що наша взаємодія з партнерами спрямоване на те, щоб зробити процес надійним і якісним. Зрозуміло, що особливості Росії, величезні відстані і слабка транспортна доступність багатьох регіонів країни змушують підтримувати значний страховий запас на складах. І в цьому зв'язку ми висуваємо вимоги до нашим партнерам - щодо рівня сервісу, наявності складських площ, якості поставок. Клієнт повинен бути абсолютно упевнений, що обраний ним продукт надійде до нього від постачальника в потрібній кількості і в потрібний час.

Одним із значущих умов продуктивного співробітництва ми вважаємо спільне просування продуктів на ринку. Без грамотної маркетингової підтримки нашим клієнтам буде складніше знайти своє місце на висококонкурентному ринку.

Гарною ілюстрацією такого спільного просування може служити акція «Дегустація МАКО», яку з літа 2011 року проводив наш новий партнер - компанія PROPLEX перший російський розробник і найбільший виробник віконних ПВХ-систем за австрійськими технологіями. В рамках цієї акції PROPLEX запропонував своїм клієнтам протестувати комплекти поворотно-відкидний фурнітури MACO та оцінити якість, надійність і зручність роботи з нею. Це був досить оригінальний спосіб оголосити ринку про початок співпраці двох великих і авторитетних учасників ринку, що пропонують продукцію, створену за австрійськими технологіями.

 

- Чого ви очікуєте від співпраці з PROPLEX?

- PROPLEX відома компанія з впізнаваним брендом, з великим пулом клієнтів з розгалуженою мережею філій, торгових представництв і складів по всій Росії. Тому для нас співпраця з таким партнером - це хороша можливість увійти в новий сегмент ринку і розширити присутність в регіонах, в яких ми не були добре представлені до недавнього часу.

Ми прагнемо запропонувати найкраще для існуючих і потенційних клієнтів. За таким же принципом ми вибираємо і партнерів для спільного бізнесу. PROPLEX не тільки виробляє надійну і довговічну продукцію, але і докладає серйозних зусиль для розвитку цивілізованого віконного ринку в Росії. Такий підхід нам дуже імпонує. Так що наша співпраця обіцяє бути довгою і взаємовигідною.

 

- На минулій виставці «Стройсиб-2012» компанія «МАКО» представила чимало новинок. Які з них, на ваш погляд, найцікавіші для російського споживача?

- Якщо говорити про масові продукти, то особливий акцент зробив би я на поворотно-відкидний фурнітури нового покоління MACO MULTI MATIC. Вперше ми представили її в рамках виставки «Мосбілд-2011». MULTI MATIC стала відмінним доповненням для класичної лінійки поворотно-відкидний фурнітури MULTI TREND - відомого добре себе зарекомендував продукту. Новинка має більш привабливий і сучасний дизайн. Крім того, ця фурнітура серійно оснащується зламостійкими цапфами, що дозволяє істотно підвищити протидія злому в стандартній комплектації вікна. Також існує ряд переваг для виробників вікон, які не видно для кінцевого клієнта, але дуже важливі для оптимізації логістики та виробничого процесу. Вони роблять виробництво більш гнучким, швидким і раціональним.

Що стосується нестандартних і нішевих продуктів, на виставці «Стройсиб» ми демонстрували откидно-зсувні та підйомно-зсувні системи з продуктової лінійки МАСО RAIL, які призначені для скління веранд або терас в котеджах і літніх кафе.

 

- Чи помічаєте ви які-небудь зміни в перевагах російського споживача? Чи є особливості у порівнянні з Європою?

- Насамперед потрібно відзначити чітке розходження в підході європейського і російського споживача до вибору вікна. У нашій країні склався ринок профільних систем на відміну від європейського ринку виробників вікон. Там споживач іде купувати вікно якоїсь фірми, а у нас вибирають по виробнику профілю. У той же час фурнітура, яка безпосередньо впливає на зручність користування вікном, довгий час залишалася в тіні.

Однак ми бачимо, що російський споживач стає все більш досвідчений і освічений. І якщо 10 років слово «фурнітура» асоціювалося тільки з «шпінгалетами» і «гачками», то сьогодні троє з десяти покупців знають, що таке фурнітура, яке значення вона має в експлуатації вікна, і можуть назвати провідні марки на ринку. Звичайно, ще дуже далеко до того, щоб люди приходили замовляти вікно тільки з певною маркою фурнітури, але інтерес до її можливостей та надійності все більше.

Особлива ситуація складається з нішевими продуктами - різноманітними додатковими опціями, орієнтованими на вузьке коло споживачів. У цьому сегменті пропозиція формує попит, а не навпаки. Потенційні покупці вікон найчастіше і не здогадуються, що існує та чи інша корисна опція, але якщо їм запропонувати такий продукт, вони із задоволенням починають його використовувати. Наприклад, безпечні віконні ручки з замком стають затребувані в сім'ях, де є маленькі діти. А фурнітура із захисними елементами викликає інтерес у жителів перших поверхів багатоповерхівок або власників приватних будинків і котеджів.

Судячи з результатів наших досліджень, нові додаткові опції не можуть продаватися тільки тому, що ніхто не розповідає про них споживачам. У міру сил ми намагаємося скорочувати брак інформації - це, зокрема, спрямовані семінари, які ми проводимо для менеджерів по продажах і технічних фахівців наших партнерів.

В цілому російська віконна галузь у багатьох відношеннях все ще знаходиться в стадії становлення і дорослішання. І всім нам, учасникам цього такого багатообіцяючого ринку, доведеться докласти ще чимало зусиль для виховання грамотного споживача та для вироблення цивілізованих правил гри.






Категорія: Вікна | Переглядів: 636 | Додав: Admin | Теги: окна | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Добавлять комментарии могут только зарегистрированные пользователи.
[ Регистрация | Вход ]
Календар
«  Вересень 2013  »
ПнВтСрЧтПтСбВс
      1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
30
Пошук по сайту
Наше опитування
Що для Вас найбільш важливо при проведенні ремонту ?
Всего ответов: 224
Статистика
Людей на сайті онлайн: 1
Шукають інформацію 1
Реєстрованих 0