Понеділок, 06.07.2020, 16:24
Головна » 2013 » Вересень » 6 » Зростання цін у будівельної галузі:хто винен і що робити?

Зростання цін у будівельної галузі:хто винен і що робити?

Раді бачити вас на нашому сайті присвяченому ремонту та будівництву!

Незважаючи на зниження інфляціїa name="_ftnref1" title="">

У загальному і цілому, методика ціноутворення у всіх виробників однакова. Ще з часів Адама Сміта відомо, що ціна складається з вартості вихідних матеріалів, витрат на виготовлення, різного роду витрат і «маржі», яка і забезпечує прибуток. Найчастіше підприємців підозрюють у невиправдане завищення останньої частини. Однак практика показує, що в умовах нормальної конкуренції такого роду націнка стабільна і не «робить погоду» у зростанні цифр на цінниках.

У чому ж причина постійного подорожчання, серйозно воно позначається на кінцевій ціні будівництва і наскільки впливає на попит? На ці питання ми постараємося відповісти за допомогою експертів з компаній-виробників будматеріалів.

 

Для більшості переробників істотну частину собівартості становить ціна вихідних матеріалів. І зростання цієї ціни неминуче тягне за собою підвищення ціни кінцевого продукту. Потрібно зауважити, що передбачити коливання цієї складової вкрай непросто: на них впливає безліч факторів - від валютного курсу до політичних ініціатив. Так, вступ Росії у СОТ обов'язково спричинить за собою підвищення цін на цілі групи товарів.

Наприклад, зростання цін торкнеться ламінованої березової фанери, яка широко використовується в монолітних роботах. Це пов'язано з різким зміною експортних мит. З середини 2000-х років, митна політика Росії в області експорту необробленого лісу-кругляка постійно посилювалася, мита на вивіз неухильно росли. До 2009 р. вони піднялися з 6,5% до 25% від контрактної ціни поставок. До 2011 року планувалося збільшити мита до заборонних 80%. Однак розрахунок на приплив інвестицій в деревопереробку не виправдався. Лісозаготівники опинилися в складній ситуації: експорт різко скоротився, а внутрішній попит майже не зріс (див. рис. 1). Багатьом довелося знизити обсяги заготівлі або зовсім припинити нерентабельний бізнес. Тому, незважаючи на протекціоністські заходи уряду, ціни на сировину всередині країни зростали (у 2011 р. зростання склало близько 9%a name="_ftnref4" title="">

 

Тим більше не варто сподіватися на стагнацію вартості лісу після вступу до СОТ. Зобов'язання Росії передбачають скасування високих митних тарифів, що спричинить за собою переділ ринку і зміна внутрішніх розцінок. «Зростання цін неминуче, - вважає Юлія Єрмакова, керівник відділу маркетингу групи «СВЕЗА», світового лідера у виробництві березової фанери. - З осені 2012 року запрацювали нові умови: фанкряж, основна сировина для виготовлення фанери, частка якого в собівартості кінцевого продукту перевищує 40%, тепер буде обкладатися експортним митом всього в 7%. На практиці це означає, що за рахунок неминучою ескалації вивезення з прикордонних областей на внутрішньому ринку можливий дефіцит необробленого лісу і його подорожчання. Отже, витрати вітчизняних виробників на закупівлю лісу також будуть зростати».

Думка фахівця підтверджується незалежною оцінкою. Експерти Ernst & Young і Російської економічної школи передбачили, що вступ у СОТ, принісши певні вигоди ряду галузей (металургія, хімія, нафтохімія), негативно вплине на переробників деревини. За підрахунками дослідників, обсяг виробництва таких компаній при тарифній структурі, що відповідає зобов'язанням Росії до СОТ, може знизитися порівняно з 2006 роком на 6,74%a name="_ftnref5" title="">

            Але навіть для тих виробників, які не зіткнулися з витратами вступу в СОТ, сировина є постійним джерелом підвищення витрат. Так, у сегменті виробництва сухих будівельних сумішей його частка в собівартості досягає 70%. «Звичайно, найбільш істотний вплив на собівартість надають ціни на сировину, які зростають в середньому більш ніж на 10% в рік», - говорить Ганна Вакушина, фахівець компанії «БОЛАРС» (сухі будівельні суміші).

Інший стимул зростання цін на будівельні матеріали - підвищення курсу валюти. Будь-яке ослаблення рубля призводить до подорожчання, особливо помітного там, де велика частка сировини, що ввозиться з-за кордону.

Наприклад, за даними Антона Богданова, директора з маркетингу виробника віконних систем PROPLEX, більшу частину собівартості становить саме ПВХ, який закуповується в Європі (див. табл. 1).

 

Таблиця 1. Структура витрат у виробництві віконного профілю (ГК «Проплекс»)

Собівартість реалізованого профілю

100%

Сировину

80,7%

Виробнича амортизація

5,7%

Заробітна плата і податки софт

7,1%

Електроенергія

3,5%

Ремонт виробничого устаткування

2,0%

Інші накладні витрати

1,0%

 

«Відповідно, якщо курс євро в передкризовому 2007 році становив близько 36 руб., а сьогодні коливається навколо 40 руб., дешевшати віконний профіль не може, - говорить Антон Богданов. - Тим більше, що і вартість сировини варіює в значних межах (див. рис. 2). Очевидно, що якщо закупівельні ціни на ПВХ піднялися на 10% в рік, очікувати, що вартість продукції залишиться на колишньому рівні, не варто».

 

З проблемою валютного курсу стикаються й інші російські виробники, навіть не настільки залежні від імпортних компонентів. «Безумовно, основні постачальники для нашого виробництва знаходяться на території Росії, - говорить Ганна Вакушина («БОЛАРС»), - як, втім, і основні споживачі нашої готової продукції. Єдиним іноземним сировиною, яку ми закуповуємо, є хімічні добавки, однак, без них неможливе сучасне виробництво сухих сумішей. Тому нестабільність курсу рубля, який безпосередньо впливає на закупівельні ціни цих добавок, позначається на собівартості безпосереднім чином».

Така ж ситуація складається і у переробників металу. «Собівартість, - говорить Денис Васильєв менеджер відділу продажів ВАТ «Киреєвський завод легких металоконструкцій», - складається, в основному, з сировини, в даному випадку - металопрокату. Якщо металопрокат зростає або падає, то це суттєво впливає на зростання або зниження вартості металоконструкцій. Також, природно, свою роль грають газ, світло, вода, заробітна плата працівників і т.д. Це основні фактори, які діють на загальну собівартість, але головне, звичайно, металопрокат: він дорожчає - підвищується вартість, дешевшає - знижується».

Таким чином, зростання цін на матеріали і вихідна сировина, який відбувається як на внутрішньому, так і на міжнародному ринку, неминуче тягне за собою зростання цін на товари тих виробників, які займаються глибокою переробкою та виробництвом продукції високих переділів.

Наступний фактор зростання цін - постійне підвищення тарифів природних монополій. З малюнка видно, що на початку 2000-х частка електроенергії сильно варіювала у витратах, проте, починаючи з кризового 2008 року, намітився її зростання практично у всіх галузях. Те ж можна сказати і про газ (опосередковано - про опалення). Тим не менш, цей фактор найбільш стабільний і передбачуваний, оскільки тарифи частково регулюються державою.




Категорія: Вікна | Переглядів: 2009 | Додав: Admin | Теги: окна | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Добавлять комментарии могут только зарегистрированные пользователи.
[ Регистрация | Вход ]
Календар
«  Вересень 2013  »
ПнВтСрЧтПтСбВс
      1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
30
Пошук по сайту
Наше опитування
Що для Вас найбільш важливо при проведенні ремонту ?
Всего ответов: 224
Статистика
Людей на сайті онлайн: 1
Шукають інформацію 1
Реєстрованих 0