Понеділок, 06.07.2020, 21:23
Головна » 2013 » Вересень » 5 » Малому бізнесу - зелене світло!

Малому бізнесу - зелене світло!

Раді бачити вас на нашому сайті присвяченому ремонту та будівництву!

Малі підприємства зі штатом до 100 чоловік за останні 20 років стали самим звичним явищем для російської будівельної галузі. Статистика свідчить, що з цією сферою пов'язано 11,1% невеликих фірм, а їх загальна чисельність сягає кількох десятків тисяч.

Проте становище малого бізнесу в будівництві ніяк не можна назвати безхмарним. Саме невеликі компанії, що мають обмежений доступ до позикових коштів і не володіють великими резервами, виявляються найбільш уразливі перед будь-якими зниженнями споживчого попиту і спадами ділової активності. Вони першими відчули на собі удар фінансової кризи 2008-2009 рр. і понесли від нього найбільший збиток. І зараз, коли наслідки тих важких років у цілому подолані, вони як і раніше змушені боротися за місце під сонцем.

 

Малюкам тут не місце

Серед факторів, які найбільше заважають розвитку невеликих компаній в галузі будівництва, представниками малого бізнесу найчастіше називаються «високе податкове навантаження» (46% опитаних), «неплатоспроможність замовників» (35%) і «конкуренція з боку інших будівельних фірм» (33%). Крім того, потрібно враховувати, що будівництво - досить капіталомістка галузь. Це основний бар'єр для входу малих підприємств на будівельний ринок, що виявляється в малій доступності обладнання, кредитних ресурсів, складності залучення висококваліфікованих кадрів.

Прийняті ще в 1990-х рр. на федеральному рівні заходи щодо підтримки малого бізнесу (податкові пільги, допомога в отриманні кредитів і держзамовлень) в масі своїй пішли в історію або були віддані на відкуп регіонам. Більшість федеральних і місцевих програм підтримки будівельної галузі зараз зачіпають лише великі підприємства. Для них полегшується отримання кредитних коштів на модернізацію і розширення виробництва, спрощується доступ до тендерів і конкурсів. В той же час десятки тисяч дрібних фірм, що працюють в цій сфері, змушені справлятися з усіма труднощами своїми силами.

На думку Євгена Каплана, заступника директора компанії «Союзпетрострой», малий бізнес зараз планомірно видавлюється з «великого» будівництва. В якості ілюстрації наводиться стан справ у Санкт-Петербурзі, де питома вага малого та середнього будівельного бізнесу в обсязі підрядних робіт міста знизився з 40% у 2006-2008 роках до 12% в 2011 році. Якщо в 2010 році в північній столиці налічувалося 22,5 тис. невеликих будівельних компаній, то в 2011 році їх залишилося вже 17 тис.

Євген Каплан виділяє кілька причин вимирання малого будівельного бізнесу. По-перше, ринок продовжує монополізований. Близько 85% всього обсягу міського будівництва веде десяток великих фірм. По-друге, малим компаніям недоступні великі і дорогі земельні ділянки, що виставляються на торги.

Як відзначають фахівці краснодарського житлово-будівельного кооперативу «Єсенінський», адміністративні бар'єри для невеликих підприємств практично нездоланні - отримання документації і підведення комунікацій зупиняють багатьох забудовників.

Ще одним каменем спотикання для малих компаній стала відміна будівельних ліцензій та введення системи допусків СРО (саморегулівних організацій). Свідоцтво про допуск до визначеного переліку будівельних робіт можна отримати лише вступивши в яке-небудь СРО, причому за розмірами вступних та щорічних внесків не робиться ніяких відмінностей між малим і великим бізнесом. В результаті навіть скромна фірма зі штатом у 5-10 людина повинна викласти за членство в СРО кілька сотень тисяч рублів.

В цілому, на загальну думку, малий бізнес до теперішнього моменту витіснений у сферу субпідрядних робіт, спеціалізуючись на пристрої внутрішньобудинкових мереж, монтажі опалювального та вентиляційного обладнання, електромонтажних, покрівельних, оздоблювальних та інших видах робіт, які великі забудовники можуть довірити невеликим компаніям.

Традиційною вотчиною малого бізнесу вважається індивідуальне житлове будівництво (ІЖС). На будівництво котеджів не потрібні допуски СРО, що сильно полегшує роботу невеликим фірмам на цьому перспективному напрямку. До речі, саме завдяки їм в останні роки стався справжній «вибух» у цьому сегменті ринку. Нині в більшості регіонів країни приватні будинки і котеджі складають більше половини всіх споруджуваних житлових площ. Згідно з даними маркетингового агентства «Навігатор», за останні 9 років обсяг будівництва малоповерхових будівель в Росії збільшився в 3,8 разу, а середньорічне зростання був на рівні 10%.

За словами Іллі Володько, генерального директора краснодарської консалтингової компанії Macon Realty Group, сьогодні малі організації дійсно займають значну частку ІЖС. Основними перевагами таких компаній, які дозволяють досягати економічної ефективності, є порівняно невеликий обсяг необхідних інвестицій і економія коштів на малому обсязі дозвільної та проектної документації.

Що ж дозволяє виживати малому бізнесу у таких далеко не тепличних умовах?

Один з можливих шляхів розвитку невеликих компаній - надання унікальних послуг або випуск ексклюзивних матеріалів для ремонту і будівництва. Йосип Туккель, директор Інституту інноватики, наводить приклад створення малого підприємства двома студентами. Викупивши ліцензію на технологію нанесення зображення на різні поверхні, вони налагодили випуск кахельної плитки з оригінальним візерунком по дизайну замовника та окупили свою впровадження вже в перший рік.

 

Рука допомоги

Допомога малому бізнесу деколи приходить з несподіваного боку - від великих виробників матеріалів і конструкцій, які зацікавлені у підвищенні конкурентоспроможності своїх партнерів, а тому розробляють цілі програми для їх підтримки і розвитку.

Хорошою ілюстрацією може послужити російська віконна галузь, яка «з нуля» і в найкоротші терміни, всього за кілька років, була побудована невеликими компаніями у співпраці з виробниками віконного профілю.

«Виготовлення і монтаж пластикових вікон - це складні технологічні процеси, від яких залежать споживчі властивості вікон і їх довговічність. Так що для збереження репутації і відточування свого професіоналізму молодим підприємствам, які займаються переробкою ПВХ-профілю і складанням віконних конструкцій, не обійтися без досвідченого наставника, - вважає Андрій Аннояров, директор з виробництва компанії PROPLEX, першого російського розробника і найбільшого виробника віконних ПВХ-систем за австрійськими технологіями. - Нашим партнерам ми пропонуємо підбір необхідного обладнання, технічний сервіс, консалтинг, а також семінари та навчальні програми - все, щоб налагодити виробництво якісних енергозберігаючих вікон. Для нас це гарантія того, що клієнт отримає якісні і довговічні вікна, повною мірою відповідають його запитам».

На думку експертів, в умовах жорсткої конкуренції віконним компаніям, націленим на розвиток, як ніколи важливо вміти виділитися в сірій масі. А безликі «noname» фірми мають все менше шансів залучити клієнта. У той же час, розвиток власного бренду - це чималі витрати без гарантованого результату.

«Для наших партнерів ми пропонуємо програми спільного просування. Невеликі віконні фірми отримують можливість використовувати для залучення клієнтів добре впізнаваний бренд PROPLEX - у місцевій пресі, зовнішній рекламі, на телебаченні та радіо, і цілий банк готових рішень для розміщення реклами, - каже Антон Богданов (PROPLEX). - Також ми надаємо компаніям-партнерам допомогу в оптимізації логістичних потоків, закупівель профілю та всіх необхідних комплектуючих для виробництва якісних вікон. Для цього компанією створено найбільшу в країні мережу власних регіональних складів і представництв».

Втомившись від виснажливої боротьби за клієнта, демпінгу з боку недобросовісних конкурентів, численні дрібні фірми, що займаються виробництвом і установкою вікон, жалюзі, натяжних і підвісних стель, швидкомонтованих конструкцій, кліматичного обладнання, з великим ентузіазмом відгукуються на подібні ініціативи. У свою чергу, великі компанії-виробники отримують лояльних партнерів, з якими можна будувати довгострокові відносини - до взаємній вигоді.

 

Продати - теж важливо

Ще одна категорія малих підприємств, без яких складно уявити собі сучасну будівельну галузь - це оптові та роздрібні торгові компанії. Їх роль часто недооцінюється, а інші учасники ринку до них відносяться мало не з погордою. Між тим, ці фірми у багатьох російських регіонах забезпечують будматеріалами і конструкціями DIY-ринок (від англ. Do it yourself «зроби сам»), заповнюючи кожну вільну екологічну нішу і з'являючись навіть там, де не вигідно або занадто ризиковано працювати великим оптовикам. А роздрібні дилери вкладають власні кошти в розвиток мереж точок продажу, беручи на себе чималі ризики і підвищуючи доступність товарів і послуг для населення.

«На віконному ринку дилери виконують свої функції, і компаніям, що займаються виготовленням вікон, важливо налагодити з ними взаємовигідну і конструктивну співпрацю, - вважає Лев Минуллин, директор з розвитку компанії PROPLEX. - Партнерство з роздрібним дилером дозволяє без зайвих витрат охопити набагато більші території, використовувати нестандартні методи продажу - наприклад, зі стійок в торгових центрах або з «офісів-на-колесах» Зі своєї сторони, PROPLEX допомагає дилерам у їх нелегкій справі, пропонуючи рекламні та наочні матеріали для офісів, тренінги та програми щодо поліпшення ефективності продажів, а також участь у спільному маркетинговому просуванні в місцевих ЗМІ».

Активну підтримку торгових партнерів проводить і Група Компаній " Метал Профіль, провідний російський виробник покрівельних і фасадних систем, у якого понад 1600 дилерів по всій країні.

«Зрозуміти потреби всіх наших дилерів і як сформувати продукти, що відповідають їх очікуванням, - завдання не з легких, тим не менш, ми з цим успішно справляємося завдяки сучасним технологіям. Наприклад, в соціальних мережах діє «клуб професіоналів», де дилери та співробітники компанії діляться досвідом і знаннями про продукції, - зазначає Максим Романків, керівник департаменту маркетингу і реклами КОМПАНІЇ «Метал Профіль». Компанією розроблені спеціальні тренінги та семінари для дилерів, а також навчальний інтернет-модуль, за допомогою якого вони можуть пройти навчання, познайомитися з презентаціями продукції і відразу ж відповісти на атестаційні питання. Ми підвищуємо професійний рівень співробітників наших дилерів, завдяки цьому підвищується рівень продажів і збільшується ефективність роботи».

Чимало великих компаній йдуть по шляху розвитку роздрібних мереж по франшизі. Так, компанія «Мос Сілінг», один з найбільших виробників натяжних стель в Москві, пропонує підприємцям придбати готовий бізнес і стати дилером. При цьому новачки можуть отримати всі інструменти для освоєння необхідних навичок - від курсів для початківців бізнесменів на ринку натяжних стель до тренінгів з продажів для менеджерів та майстер-класів для монтажних бригад.

 

Звичайно, було б надто самовпевнено передрікати малого бізнесу в російській будівельній галузі безумовне процвітання і благоденство в найближчі роки. Як раз навпаки, це буде час жорсткої конкурентної боротьби, в якій зможе вижити і розвиватися лише той, хто вибере правильну стратегію роботи та вірних партнерів, впевнено стоять на ногах і допомагають піднятися іншим.



Категорія: Ремонт квартир | Переглядів: 707 | Додав: Admin | Теги: ремонт квартир | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Добавлять комментарии могут только зарегистрированные пользователи.
[ Регистрация | Вход ]
Календар
«  Вересень 2013  »
ПнВтСрЧтПтСбВс
      1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
30
Пошук по сайту
Наше опитування
Що для Вас найбільш важливо при проведенні ремонту ?
Всего ответов: 224
Статистика
Людей на сайті онлайн: 1
Шукають інформацію 1
Реєстрованих 0