Неділя, 20.09.2020, 23:44
Головна » 2013 » Серпень » 26 » Клієнтоорієнтований бізнес у Росії: утопія чи реальність?

Клієнтоорієнтований бізнес у Росії: утопія чи реальність?

Раді бачити вас на нашому сайті присвяченому ремонту та будівництву!

Теоретично, будь-який бізнес, і будівельний в тому числі, орієнтується, насамперед, на прибутковість. Тобто на максимально можливий прибуток при мінімальних витратах. До останніх належить все - від витрати паперу на документообіг до благоустрою офісів, заохочень працівникам, навчання персоналу і т.д. Однак навіть «дикий» російський капіталізм в останні роки все частіше витрачає гроші на речі, зовсім неочевидні для користі справи. І, що цікаво, флагманами цього процесу виступають компанії не просто успішні, але успішні в тих галузях економіки, які пов'язані з реальним виробництвом. Можна інтерпретувати тенденцію двояко: з одного боку, надлишок коштів дозволяє займатися, наприклад, благодійністю. З іншого ж, якщо звернутися до досвіду реальних компаній, що вкладення грошей у зовнішньо неприбуткові проекти виявляється вельми успішної довгострокової бізнес-стратегією. Наприклад, так вийшло на Уралі, де велика будівельна компанія здійснила технологічну міні-революцію, дозволила поліпшити якість життя тисячам людей і зайняла нову ринкову нішу. І все завдяки орієнтації на потреби кінцевого споживача, яка стала основою ділової політики.

 

Між Європою та Азією

 

Треба сказати, що будівництво та ЖКГ відносяться до числа найбільш актуальних для Росії тим. Однак якщо відкинути дійсно існуючі неефективність і закритість, в сухому залишку отримаємо дуже непрості умови, в яких доводиться працювати вітчизняним будівельникам та комунальникам: зношена інфраструктура, закладена кілька десятиліть тому, морально і фізично застаріла, погані дороги і пов'язані з ними логістичні проблеми і т.д. Займатися будівельним бізнесом в таких умовах - справа, що вимагає серйозних витрат, як матеріальних, так і інтелектуальних. Відповідно, погана репутація деяких компаній на цьому ринку пов'язана не стільки з злонамеренностью, скільки з зрозумілим прагненням до того самого «скорочення витрат». З іншого боку, зростання числа клієнтоорієнтованих фірм говорить про поступове вирішення структурних проблем та цивілізаційних змін в економіці в цілому.

Уральський регіон в цьому відношенні - не виняток. До початку минулого десятиліття знос інженерних мереж досягав у деяких містах 80%. Витоки і аварії, а також масові неплатежі робили нерентабельною роботу енергетиків і теплораспределяющих компаній. Крім того, як і на всьому просторі колишнього СРСР, сама по собі інфраструктура не відповідала сучасним технологічним реаліям і вимагала кардинальної перебудови. Тому великі девелопери, які починали працювати ще в середині 90-х років, просто змушені були займатися «непрофільними» проблемами, що стосуються життя та безпеки населення в цілому.

Така виявилася і позиція компанії «Атомстройкомплекс», яка за 17 років роботи стала одним з найбільших будівельних комплексів регіону. Хоча основним напрямком діяльності холдингу історично було промислове та цивільне будівництво. Логіка ведення бізнесу призвела до того, що у сферу інтересів «Атомстройкомплекса» увійшли також проектування, виробництво будівельних матеріалів і конструкцій, і весь спектр будівельних робіт (включаючи архітектуру і дизайн). Крім того, компанія веде дорожні роботи і займається експлуатацією, управлінням та торгівлею зведеної нерухомістю.

На її рахунку - будівництво та реконструкція понад 400 об'єктів різного призначення. Наприклад, в Єкатеринбурзі в їх число входять пам'ятник архітектури Будинок купця Севастьянова, будівля Законодавчих зборів Свердловської області, Перинатальний центр, Палац правосуддя і багато інших. Причому успішність діяльності компанії визнано навіть на світовому рівні: на одному з найпрестижніших міжнародних конкурсів девелоперських проектів - FIABSI Prix d Excellance - в номінації «Громадський сектор» кращим був визнаний проект реконструкції Єкатеринбурзького муніципального театру балету «Лускунчик», виконаний фахівцями «Атомстройкомплекса». Інші його проекти не раз відзначалися вищими нагородами російських конкурсів.

Однак найбільшу віддачу принесла щодо тривіальна робота - модернізація систем опалення житлових і муніципальних будівель, початок якої призвело до справжнього перевороту в традиційній філософії російського ЖКГ.

 

Горизонталь проти вертикалі

 

Традиційно, системи опалення в російських містах проектуються і будуються по-старому: як правило, це вертикальна однотрубна система, при якій вода, пройшовши через опалювальний прилад (радіатор), знову повертається в стояк. Природно, що при цьому загальний потік теплоносія остигає. Популярність такої схеми пояснюється: однотрубні системи вимагають меншої кількості металу, простіше в монтажі та наладці, володіють високою гідравлічної стабільністю. Можна також відзначити, що проектувальникам звичніше і зручніше розраховувати подібні системи - завдяки ще радянським напрацюванням (розрахунок однотрубних систем методом змінних перепадів температур на стояках, де реальний витрата теплоносія прив'язаний до вибраних діаметрах трубопроводів).

Тим не менш, при всіх очевидних перевагах однотрубних систем у них є не менш очевидні недоліки: по-перше, відсутність адекватної регулювання по погоді і споживання, а значить - постійний «перетоп» або «недотоп» і супутні їм втрати теплової енергії і дискомфорт. А по-друге, неможливість встановлення індивідуальних приладів обліку тепла в квартирах відповідно до вимог сучасного законодавства.

Більш прогресивним є двотрубний варіант вертикальної системи опалення. У цьому випадку відпрацьована вода повертається в систему по зворотному стояку. При цьому виникає можливість точно дозувати тепло, регулюючи обсяг теплоносія, що циркулює в системі. Таким чином, досягається не тільки високий комфорт, але і вельми відчутна економія тепла. Ще однією незаперечною перевагою двотрубної схеми є невеликий гідравлічний опір. Однак у досить практичною системи є, і досить істотні проблеми - домогтися її термогидравлической стійкості в багатоповерхівці непросто, це завдання вимагає застосування спеціальної балансувальної арматури.

Є і ще одна неприємна особливість, характерна для наших умов: якщо після здачі будинку нічого не змінювати, система буде працювати дуже добре. Однак будь-яка несанкціонована заміна, наприклад, радіатора, навіть в одній квартирі, веде до розбалансування всієї системи! Наприклад, для 16-поверхової зони висотного будинку, при заміні терморегулятора на кульовий кран на середньому по ходу теплоносія опалювальному приладі витрата через даний прилад збільшиться на 159% (2,5 рази), а на інших знизиться на ~ 30-40%[1].

Природно, що такі втручання після початку опалювального сезону викликають потік скарг на дискомфорт. Реагуючи на них, але не маючи можливості відстежити переробки, працівники експлуатуючих організацій починають заново регулювати систему, що незмінно призводить до ще більшого дисбалансу. У підсумку всі переваги двотрубної схеми пропадають, оскільки частина будинку недогріта, а інша перегріта.

Однак існує і третій шлях, досить непростий, але приводить до вельми ефективного результату. Це горизонтальна розводка, при якій підключаються до стояка радіатори розташовуються на одному поверсі. Така система не має недоліків вертикальних систем, зберігаючи їх переваги. Наприклад, крім зручності встановлення індивідуальних лічильників, горизонтальні схеми дають можливість комбінувати різні типи теплопостачання, вибирати власний клімат в різних кімнатах однієї квартири і багато іншого. Важливо також, що подібна схема, завдяки прихованій проводці труб в підлогах, дає нові можливості для облаштування приміщень. Однак на шляху впровадження горизонтальних схем два утруднення: відносно високі початкові трудо - і матеріальні витрати (які, втім, компенсуються згодом простотою обслуговування і економією ресурсів) і традиційне для багатьох забудовників небажання нововведень.

 

Дитяче тепло

 

Зв'язуватися з горизонтальною розводкою систем опалення більшості забудовників не хочеться з дуже простої причини: зазвичай будівлі будуються і здаються за принципом «з очей геть, із серця геть». Тому ускладнювати собі життя монтажем досить складно організованих схем немає особливого сенсу - нехай з подальшою експлуатацією «мучаться» власники і керуючі компанії. В уральському разі особливістю роботи «Атомстройкомплекса» є те, що і обслуговування споруд лягає, як правило, на плечі його дочірніх компаній. Отже, і втрати, і за дискомфорт відповідати, в кінцевому підсумку, доводиться самому забудовнику. «Як відомо, втрати тепла - основна проблема нашого ЖКГ. Тому ми заздалегідь намагаємося їх вирішити, - говорить О.В. Сатылаев, начальник виробничо-технічного відділу ЗАТ «Корпорація «Атомстройкомплекс». - Де-то ми утеплюємо, десь закладаємо систему теплих підлог, монтуючи ефективні горизонтальні схеми. Ми свідомо йдемо на певне подорожчання - адже такий підхід, крім усього іншого, дозволяє нам скоротити терміни введення об'єктів в експлуатацію. Наприклад, по мірі зведення будинку пускати тепло поетапно. Так, на верхніх поверхах ще можуть йти будівельно-монтажні, штукатурні роботи, а на перших вже починається обробка (при цьому повністю закритий зовнішній периметр стін, встановлені вікна, забезпечена контурна розводка тепла). Ось і виходить, що зробити відразу якісно - дешевше, ніж потім переробляти заново. Тим більше, що в подальшому ми займаємося і експлуатацією цих споруд».

Першим досвідом використання горизонтальної схеми для компанії став проект одного з будинків житлового комплексу «Аквамарин», розроблений у 2004 році.

Потім був досвід масової забудови в кварталі Бакинських Комісарів - Перемоги-Уральських робітників», який можна вважати яскравим прикладом поступального руху від простих систем до сучасних. Перші будинки кварталу будувалися з автоматизованими ІТП і однотрубною системою опалення з ручними стендами клапанами. Наступні - опалюються горизонтальній двотрубної схемою, поквартирно, з автоматичною балансуванням і установкою приладів обліку. Найбільш показовим об'єктом можна вважати висотку «Лютнева революція» - найвищий житловий будинок в Росії за межами Москви, його висота досягає 142 м. Там також застосована сучасна схема теплопостачання.

Вдалий початок призвело до того, що і муніципальні будівлі, такі як школи та дитячі садочки, також стали модернізуватися відповідно з сучасними технічними уявленнями. Наприклад, загальноосвітня школа на вул. Лермонтова 104, після реконструкції в 2009-10 рр. була обладнана горизонтальною системою опалення з автоматичним балансуванням і термостатикой в повному обсязі. За рекомендацією бізнес-партнера забудовника в школі встановили сучасний повністю автоматизований блоковий тепловий пункт Danfoss, дозволив зробити мікроклімат в будинку комфортним і знизити витрати на тепло.

Співпраця з датською фірмою взагалі стало традицією - в силу надійності та ефективності техніки. Наприклад, системи Danfoss застосовувалися і при будівництві дитячих садків, які є особливою гордістю «Атомстройкомплекса». Всі вони були зведені з використанням «ноу-хау» компанії - новітньої технології «Филигран» - і в дуже короткі терміни (всього за 6 місяців). Суть підходу у тому, що збірно-монолітні блоки спочатку готуються в заводських умовах, а на самому будмайданчику відбувається лише монтаж коробки і бетонування. Ще одна особливість «Филиграна» - поверхні будівлі виходять ідеально рівними і практично не вимагають додаткової обробки.

Двох - і триповерхові садки (зокрема, один з них нещодавно побудований на вул. Сыромолотова) опалюються за горизонтальною схемою, причому всі вони оснащені системою підігріву підлоги (найбільш підходящої для комфорту дітей), якісною системою вентиляції. Кожне приміщення, де можуть перебувати діти, обладнано дезаром - антибактеріальним іонізатором повітря.

«Будівлі садків обладнані за останнім словом техніки, - каже Л.А. Андрусенко, головний інженер проекту. - Коробка та огороджувальні конструкції (вікна та двері) виконані з урахуванням вимог підвищеної теплозахисту, а система опалення повністю автоматизована, включаючи ІТП і автоматичні радіаторні терморегулятори на опалювальних приладах».

Такий підхід до обладнання саме дитячих садків невипадковий: можливість «тонкого» кліматичного регулювання дозволяє оптимальним чином зонувати приміщення, роблячи, наприклад, більш прохолодною спальну кімнату і, навпаки, «зігріваючи» ігрову або музичний зал. Таким чином, тепловий комфорт можна легко підтримувати без протягів, а значить - малюки будуть менше хворіти.

«Ми давно і плідно працюємо з уральської компанією, - говорить Микита Риків, керівник групи технічної підтримки в Уральському регіоні компанії «Данфосс». - По суті, наші підходи повністю збігаються: потрібно обирати найбільш ефективні та сучасні технічні рішення, вони краще працюють і швидше окупаються незалежно від того, де застосовуються - в «елітному» будинку або у районній школі. Наприклад, автоматичне балансування системи дозволяє спростити її запуск. Отже, виключено затягування будівництва, що вигідно і забудовника, і експлуатуючої організації, і, в першу чергу, кінцевого клієнта».

Потрібно зауважити, що клієнтоорієнтованість компанії виражається не тільки в професіоналізмі й вміння враховувати інтереси кінцевого споживача. В будівельній сфері принцип «здав і забув» працює проти споживача, оскільки сучасна техніка, навіть грамотно встановлена, вимагає не менш професійної експлуатації. Це добре розуміють як виробники обладнання, так і серйозні забудовники. «Ми тісно співпрацюємо в галузі підготовки кадрів, - каже Ігор Спиридонов, керівник уральського філії компанії «Данфосс». - Застосування нового обладнання припускає високу кваліфікацію обслуговуючого персоналу. Тому ми навчаємо, консультуємо і влаштовуємо майстер-класи спільно з «Атомстройкомплексом», проводимо навчання та для інженерних компаній-експлуатантів, причому всі витрати беремо на себе. Так, влітку цього року проводилося навчання для фахівців компанії «Територія». Зауважу, що такі зустрічі проходять на нашій території, або на території наших партнерів - наприклад, згаданий мною курс проводився в компанії «Акватерм» (сервіс-партнер компанії «Данфосс»). Такий підхід важливий для нас, оскільки репутація компанії безпосередньо залежить від того, як наше обладнання експлуатується. Результат очевидний: рівень технічної кваліфікації персоналу обслуговуючих організацій помітно виріс за останні роки. Те ж стосується і сервісного обслуговування - ми завжди допомагали і будемо допомагати нашим партнерам, для цього і побудована ефективна система взаємодії».

 

Розмірковуючи про клієнтоорієнтованості бізнесу, важливо враховувати, що вкладення в перспективу завжди виявляються виправданими. Інше питання, що моментальної віддачі чекати не доводиться, а вітчизняний підприємець поки не готовий в масі на довгострокові інфраструктурні інвестиції без швидкої і рясної прибутку. Тим важливіше поява в нашій країні великих компаній, готових діяти цивілізовано, заглядаючи в післязавтрашній день.

І в цьому контексті участь бізнесу в модернізації ЖКГ, вирішення наболілих проблем підкреслює його важливість і легітимність в очах суспільства. А значить, йде на користь стабільності та процвітання країни.



Категорія: Ремонт квартир | Переглядів: 730 | Додав: Admin | Теги: ремонт квартир | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Добавлять комментарии могут только зарегистрированные пользователи.
[ Регистрация | Вход ]
Календар
«  Серпень 2013  »
ПнВтСрЧтПтСбВс
   1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031
Пошук по сайту
Наше опитування
Що для Вас найбільш важливо при проведенні ремонту ?
Всего ответов: 225
Статистика
Людей на сайті онлайн: 1
Шукають інформацію 1
Реєстрованих 0