Мозаїчно-шліфувальна машина
Субота, 10.12.2016, 00:17
Головна » 2015 » Травень » 16 » Мозаїчно-шліфувальна машина

Мозаїчно-шліфувальна машина

Раді бачити вас на нашому сайті присвяченому ремонту та будівництву!

 

Мозаічно-шліфувальна машина призначена для затирання, шліфування та полірування монолітних покриттів із звичайного і декоративного бетону при будівництві та реконструкції будівель і споруд в промисловому, цивільному і житловому будівництві.
Машина повинна підключатися до трифазної мережі змінного струму з номінальною частотою 50 Гц і напругою 380 В з глухо заземленою нейтраллю через захисно-отключающее пристрій типу ИЭ-9801.

За способом захисту машина відноситься до I класу захисту, що потребує при роботі застосування засобів індивідуального захисту.

Машина призначена для експлуатації в закритих приміщеннях з природною вентиляцією при температурі повітря 5-40 °С і відносній вологості повітря не більше 98% при 25°С і при більш низьких температурах без конденсації вологи).

Пристрій машини мозаїчно-шліфувальної СО-111А (рис. 22). Мозаїчно-шліфувальна машина складається з електродвигуна, редуктора, двох траверс, ходового пристрою захисного кожуха, бака для води, вузла управління і ручки, захисно-вимикаючого пристрою, пакетного вимикача.

До корпусу редуктора за допомогою осі кронштейна приєднується ходовий пристрій і вузол керування. Пази в кронштейнах дозволяють машині по мірі зносу абразивів опускатися вниз щодо ходового пристрою.

Рис. 22. Пристрій мозаїчно-шліфувальної машини СОША
1 — фартух; 2 — амортизатор; 3 — траверса; 4 — редуктор; 5 —електродвигун; 6 —бак; 7 — вузол керування; 8 — колесо; 9 — абразивні сегменти

Подача води з бака здійснюється через кран ручного управління і штуцер.

Ходові колеса виконані складовими, що дозволяє замінювати зношені гумові шини в процесі експлуатації.

З приміщення в приміщення машина транспортується на ходових колесах. Крім того, можливе перенесення машини вручну. Для цього служать ручка і рукоятка ходового пристрою. Вони ж служать для стропування машини в умовах транспортування її вантажопідйомними механізмами.

В електричній схемі живлення машини застосовано захисно-отключающее пристрій, призначений для відключення машини від електромережі при виникненні граничної витоку струму на землю. Це пристрій підключається до трифазної мережі змінного струму з частотою 50 Гц, напругою 380 В з глухо заземленою нейтраллю через штепсельне з'єднання. Машина підключається до пристрою також через штепсельне з'єднання.

Принцип роботи мозаїчно-шліфувальної машини СО-111А. Шліфування поверхні проводиться шістьма тригранними абразивами, встановлюваними в державках на планшайбах і утримуваних пружинами. Планшайби з'єднані через амортизатори з листової гуми з траверсами. Наявність амортизаторів забезпечує рівномірний знос абразивів і більш плавну роботу машини.

Траверси приводяться в обертання електродвигуном за допомогою шестерень. Наявність паразитної шестерні дає можливість повідомити траверсах обертання в різні боки, що забезпечує прямолінійний рух машини і виключає відведення машини в сторону при виконанні робіт.

При натисканні кнопки «Пуск» захисно-вимикаючого пристрою напруга живильної мережі подається на машину, загоряється сигнальна лампа, що відповідає нормальній роботі захисно-вимикаючого пристрою. Кнопка «Контроль» служить для перевірки справності захисно-вимикаючого пристрою, імітуючи замикання на землю. Натисканням на неї машина відключається від мережі, сигнальна лампа гасне.

Кнопка «Стоп» служить для виключення захисно-вимикаючого пристрою.


При повороті рукоятки пакетного вимикача, встановленого на машині, в положення «Включено» після включення захисно-вимикаючого пристрою напруга подається на обмотки електродвигуна.

При повороті рукоятки пакетного вимикача в положення «Вимкнено» електродвигун відключається від мережі.

Робота машини заснована на застосуванні тригранних абразивів. При обертанні планшайб з абразивами відбувається шліфування бетонної поверхні, яка при цьому змочується водою. Обертання планшайб забезпечує якісну роботу при справному стані абразивів.

У комплект поставки крім мозаїчно-шліфувальної машини входять: комплект кабелю, захисно-отключающее пристрій, 6 пружин, 12 шліфувальних сегментів.

Перевірка справності мозаїчно-шліфувальної машини СО-ША. Перед початком роботи машини перевіряють: – надійність затяжки різьбових з'єднань; – наявність мастила; – правильність приєднання захисно-вимикаючого пристрою до мережі; – справність захисно-вимикаючого пристрою; – правильність приєднання машини до захисно-вимикає пристрою;
правильність приєднання машини до водопровідної мережі; – відповідність параметрів робочої мережі паспортними даними електродвигуна машини; – чіткість роботи пакетного вимикача і роботу машини на холостому ходу протягом однієї хвилини; – подачу води в зону шліфування.

У процесі підготовки до виконання робіт в конкретних умовах слід враховувати, що при обробці покриттів, в яких використовується мармурова крихта, рекомендується застосовувати в якості змочувальній рідини водні розчини поверхнево-активних речовин, які дозволяють збільшити продуктивність і якість робіт порівняно з використанням води.

Якщо несправностей не виявлено, а виявлені усунені і виконані всі підготовчі роботи, можна приступати до роботи.

Прийоми і порядок виконання робіт. Для виконання шліфування машину беруть за ручки і подають до місця роботи. Шліфування проводиться переміщенням машини вручну по поверхні з одночасною подачею води через рукав, приєднаний до штуцера крана для води. Кількість води, що подається на оброблювану поверхню, повинно бути мінімальним, але забезпечувати змочуваність утворює шламу до такої міри, щоб всі утворилися дрібні частинки залишалися на оброблюваної поверхні. Вода подається від водопровідної мережі, витрата її регулюється краном, розташованим на виході з мережі.

У процесі виконання робіт слід періодично перевіряти знос абразивів. Поверхня абразивів повинна виступати над державками не менш ніж на 5 мм. Заміну зношених абразивів необхідно проводити одночасно. У випадку нерівномірності зносу малоизношенные абразиви рекомендується комплектувати для повторної роботи так, щоб різниця по висоті становила не більше 5 мм.

При встановлених нових шліфувальних сегментах зазор між шлифуемой поверхнею і захисним кожухом не повинен перевищувати 35 мм.


Після закінчення роботи необхідно: – відключити машину від електромережі, кабель насухо протерти і змотати;
водопровідний рукав від'єднати і змотати; – машину очистити від пилу і бруду дрантям (застосування води категорично забороняється щоб уникнути змочування електродвигуна); – провести змазування деталей, схильних до корозії; – зробити огляд машини для виявлення несправностей, які необхідно усунути в умовах майстерень; – весь комплект укласти і здати на зберігання.

Заходи безпеки при роботі з машиною. Працювати з мозаїчно-шліфувальної машиною дозволяється тільки в діелектричних рукавичках і калошах і при надійному захисному заземленні машини. Підключати машину до електромережі тільки через захисно-отключающее пристрій ИЭ-9801 з допомогою штепсельного з'єднання, що має заземлювальний контакт.

При експлуатації захисно-вимикаючого пристрою його необхідно встановлювати стаціонарно у вертикальному положенні.

Перед підключенням машини необхідно перевірити справність захисно-вимикаючого пристрою при розімкнутому штепсельном з'єднанні.

Для забезпечення безпеки праці перед початком роботи необхідно перевірити: – цілісність електричної ланцюга машини; – відсутність замикання на корпус; – справність заземлювального пристрою, до якого підключена машина; – справність ізоляції живильного кабелю, діелектричних рукавичок і калош; – правильність підключення нульового захисного проводу переносного живильного кабелю до нуля напруги пункту; – справність захисно-вимикаючого пристрою; – затягування різьбових з'єднань; – кріплення абразивів.

При виявленні хоча б однієї з несправностей приступати до роботи забороняється.

Всі види ремонту машини, захисно-вимикаючого пристрою, а також вимірювання та перевірки опору ізоляції електрообладнання щодо корпусу машини, захисних засобів і заземлювального пристрою повинні проводитися кваліфікованим персоналом майстерень.

При перервах у роботі, зміну абразивів, виробництві ремонту, припинення подачі електроенергії машину слід відключати від мережі, для чого необхідно повернути рукоятку пакетного вимикача в положення «Вимкнено», натиснути кнопку «Стоп» захисно-вимикаючого пристрою після зупинки електродвигуна, а потім роз'єднати штепсельне з'єднання, відключивши вилку кабелю живлення машини від розетки.

Під час роботи з машиною не можна допускати: – скручування, натягу і крутих вигинів кабелю; – попадання кабелю під колеса і робочі органи машини; – попадання пилу і вологи в захисно-отключающее пристрій та у штепсельні з'єднання; – ударів і падіння штепсельних з'єднань.

При проведенні робіт з метою забезпечення їх безпеки повинні передбачатися і здійснюватися відповідні організаційні та технічні заходи відповідно до вимог ГОСТ 12.1.019—79 «Електробезпека. Загальні вимоги».

При експлуатації машини забороняється: – тривалий натискання кнопки «Пуск» у разі спрацьовування захисту на відключення; – включати захисно-отключающее пристрій після спрацьовування захисту, не усунувши пошкодження; – працювати на відкритих майданчиках під час атмосферних опадів; – допускати до роботи з машиною сторонніх осіб; – натискання кнопки «Пуск» захисно-вимикаючого пристрою при включеному вимикачі машини; – працювати на машині зі знятим кожухом; – нахиляти працюючу машину; – усувати несправності під час роботи машини.

Технічне обслуговування та змащування машини проводяться з метою підтримання машини постійної технічної справності і готовності до роботи. Технічні обслуговування бувають: щозмінні і періодичні.

Щозмінне технічне обслуговування виконується після закінчення зміни і включає: – очищення машини від бруду по закінченні робіт і змащення вузлів; – підтяжку кріпильних деталей; – огляд гумових амортизаторів, пружин і коліс.

Періодичне технічне обслуговування проводиться через 100 год роботи і включає: – виконання робіт в обсязі щозмінного технічного обслуговування; – перевірку надійності ущільнення підшипників редуктора, ходових коліс (ущільнення повинні захищати підшипники і редуктор від забруднення і не пропускати мастило); – перевірку стану зубчастих передач (не повинно бути підвищеного зносу, поломок і викришування зубів); – промивання редуктора і підшипників траверс і редуктора (ущільнення місць роз'єму редуктора слід проводити нанесенням на одну з сполучених поверхонь шпаклівки ПЦ-008); – розбирання ходових коліс, очищення деталей від бруду і пилу, заміну зношених у процесі експлуатації шин ходових коліс; – заміну мастила у відповідності з картою змащування машини; – відновлення лакофарбових покриттів у місцях їх пошкодження.

При ежесменном технічному обслуговуванні електроустаткування машини необхідно: – очистити від бруду всі зовнішні поверхні електрообладнання і живлячого кабелю після закінчення робіт; – перевірити надійність з'єднання контактів заземлення; – перевірити цілісність живильного кабелю; – перевірити ступінь нагрівання підшипників електродвигуна.

При періодичному технічному обслуговуванні електрообладнання необхідно: – виконати роботи по ежесменному технічного обслуговування;
провести перевірку і усунути виявлені несправності в захисно-відключати пристрої, автоматичному вимикачі, магнітному пускачі, штепсельних з'єднаннях та роз'ємах, звернувши особливу увагу на надійність кріплення контактних систем та електричних з'єднань між контактними затискачами.

Періодичне технічне обслуговування електродвигуна виробляється не рідше одного разу в рік, при цьому необхідно розібрати електродвигун, очистити деталі від пилу і бруду, змінити мастило підшипників.

Після виконання разборочно-складальних робіт необхідно провести вимірювання опору ізоляції електродвигуна.



Категорія: Інструменти і матеріали | Переглядів: 281 | Додав: Admin | Теги: инструменты | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Добавлять комментарии могут только зарегистрированные пользователи.
[ Регистрация | Вход ]
приєднуйтесь
Календар
«  Травень 2015  »
ПнВтСрЧтПтСбВс
    123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031
Пошук по сайту
Наше опитування
Що для Вас найбільш важливо при проведенні ремонту ?
Всего ответов: 213
Статистика
Людей на сайті онлайн: 1
Шукають інформацію 1
Реєстрованих 0