«Потенціал зростання на віконному ринку як і раніше залишається величезним»
Субота, 10.12.2016, 17:44
Головна » 2013 » Вересень » 9 » «Потенціал зростання на віконному ринку як і раніше залишається величезним»

«Потенціал зростання на віконному ринку як і раніше залишається величезним»

Раді бачити вас на нашому сайті присвяченому ремонту та будівництву!

Російський ринок світлопрозорих конструкцій зазнає сьогодні системні зміни. За даними незалежного галузевого центру «О.К.Н.А. Маркетинг», попит на пластикові вікна на початку цього року скоротився на 45% порівняно з аналогічними показниками попереднього року. І цілком можливо, що це ще не межа, адже для будівельної індустрії в цілому зниження обсягів становить 70%. Що чекає в найближчому майбутньому галузь, так бурхливо розвивалася протягом усього останнього десятиліття? Як будувати свою роботу в нових умовах, на що розраховувати і до чого прагнути? Сьогодні ці питання задають собі всі російські віконники. У пошуках відповідей на них ми звернулися до думки експертів ринку, керівників провідних вітчизняних виробників, а також австрійських виробників екструзійного обладнання - системоутворюючих компаній галузі, що мають багатий досвід роботи в Росії.

 

Прогнози

 

За різними оцінками, сьогодні на вітчизняному ринку світлопрозорих конструкцій працює від 3,5 до 8 тисяч компаній, половина з яких є виробниками вікон. Як вважають деякі експерти, до весни 2010 року число їх може скоротитися приблизно вдвічі. Найбільші фінансові втрати понесуть великі підприємства, орієнтовані на «велике» будівництво. Однак більшість з них зуміють зберегти свої позиції, чого не можна сказати про компанії середньої величини, які містять власне виробництво, але не мають достатньої реалізації, здатної забезпечити прибуток для покриття поточних витрат і витрат на рекламу. Цей сегмент постраждає найбільше.

Безумовно, привід для занепокоєння є. Однак думки експертів багато в чому не збігаються, тому зараз правильніше не панікувати, а тверезо оцінити ситуацію і  вибудувати продуману ринкову стратегію. Перш за все, слід взяти до уваги, що російський віконний ринок, незважаючи на всі економічні негаразди, залишається досить ємним. «Потенціал зростання, як і раніше, величезний, - вважає Ріхард Фюссельбергер, директор австрійської компанії GRUBER&CO Group GmbH, одного з лідерів у виробництві екструзійного обладнання для виготовлення ПВХ-профілю. - Будівельний бум останніх років, а також обсяг необхідних ремонтно-відновлювальних робіт в будівлях старої споруди надають російським виробникам величезні можливості». Дійсно, згідно з даними «О.К.Н.А. Маркетинг», 75% населення нашої країни відчувають необхідність у заміні вікон. І хоча вони не вважаються предметами першої необхідності у традиційному тлумаченні цього терміна, жити в будинку без вікон все ж не можна. Але це зовсім не означає, що можна спокійно сидіти і чекати своїх клієнтів. «Після будь-якої кризи настає етап зростання, і до цього потрібно бути готовим, - вважає Ксавер Грубер, генеральний менеджер Групи компаній «Тайсон і Технопласт», піонера в області виробництва екструзійного обладнання для виготовлення різних профілів ПВХ. - А в умовах кризи важливо зберегти наявних партнерів і клієнтів і постаратися максимально забезпечити їх потреби». Поділяють цю точку зору і керівники російських підприємств. На їхню думку, сьогодні необхідний індивідуальний підхід не просто до кожного клієнта, але до кожного замовлення. Фахівці впевнені, що тільки така стратегія дозволить виробнику зберегти якщо не обсяг реалізації, то хоча б частку ринку.

 

Тенденції

 

Сценарій подальшого розвитку галузі буде зовсім іншим, ніж у недалекому минулому. Вже сьогодні можна говорити про кардинальні зміни в структурі попиту на віконному ринку. Обсяги комерційної забудови істотно скоротилися, і в першу чергу це відноситься до т.зв. елітної нерухомості, попит на яку впав не менш ніж на 30%. Ціни на дороге житло продовжують знижуватися, а до осені цілком можуть «обвалитися» остаточно. Все знову зводиться бюджетне житло в наші дні «комплектується» сучасними віконними системами, заміна яких для його власників, враховуючи загальне зниження доходів, - питання навіть не завтрашнього дня. Тому конкурентна боротьба зараз розгортається на ринку «вторинного» скління. І тут є два основних напрями реалізації - муніципальні тендери на скління в рамках програми капітального ремонту та приватні замовлення.

Торги багато керівників віконних компаній ще зовсім недавно вважали клопіткою «додаткової» формою бізнесу, якою можна знехтувати. Однак сьогодні таке ставлення - недозволена розкіш. Більшість виробників розуміють це, про що говорить різко зросла конкуренція між учасниками  тендерів. «Можна сказати, що вся галузь переорієнтувалася на нові форми роботи, - вважає Роман Айваржи, комерційний директор Групи компаній ПРОПЛЕКС, одного із засновників російського ринку ПВХ-профілів. - Наприклад, ми пропонуємо своїм переробникам програму комплексної підтримки при участі в тендерах, що включає спеціальні знижки та допомога в оптимізації виробництва». Дійсно, питання ціни на більшості конкурсів є визначальним, тому невеликим і середнім компаніям без підтримки партнерів важко конкурувати з великими виробниками.

Якщо говорити про ринок приватних замовлень, то тут настав час компромісних рішень: сьогоднішній клієнт став більш розбірливим. «В умовах кризи спостерігаються зміни в перевагах споживачів віконної продукції, - зазначає пан Грубер, («Тайсон і Технопласт»). - Тепер покупці дивляться насамперед на співвідношення «ціна-якість» продукту».

Беручи до уваги зміна споживчих переваг, виробники переглядають свою стратегію і розширюють асортимент за рахунок більш економічних систем, що зберігають стандарти якості. Так, Група компаній ПРОПЛЕКС початку виробництво 4-камерного ПВХ-профілю PROPLEX-Comfort, має кращу теплоізоляцію ппорівняно з 3-камерним і більш вигідну ціну, порівняно з 5-камерним. Не відстають і виробники дерев'яних вікон. Багато компаній, наприклад, WINDOORS, пропонують цікаве рішення: класичні по своїй конструкції розсувні (звані іноді «фінськими») вікна, що відповідають всім сучасним вимогам, але не мають дорогої поворотно-відкидний фурнітури, а тому - більш привабливі за ціною.

Звичайно, щоб огляд існуючих тенденцій був повним, треба сказати кілька слів і про поділ віконного ринку за видами продукції. Тут визнаний лідер - пластикові вікна, на частку яких припадає не менше 76% від загального обсягу реалізації. Збережеться ця тенденція і в найближчому майбутньому. Якісні вироби з ПВХ є «золотою серединою» споживчого вибору: вони більш привабливі за ціною, ніж дерев'яні, і мають значно кращою теплоізоляцією, ніж алюмінієві.

 

Перспективи

 

Будь-яка криза скінченний, і слідом за спадом настане стабілізація, а потім почнеться поступове зростання. Деякі експерти вважають, що перелом може статися вже в 2010 році. Проте в нову фазу свого розвитку ринок вступить вже іншим.

Найімовірніше, бізнес збільшуватиметься. Згідно відомого принципу Парето[1], будь-який ринок прагне до стану, коли 20% компаній забезпечують 80% загального обсягу виробництва. І хоча сьогоднішня ситуація від цього співвідношення далека, є підстави вважати, що ринок рухається саме в цьому напрямку.

Природно, такого зростання, як в минулі роки, після кризи вже не буде. Ситуація тут двояка. З одного боку, більшість з тих споживачів, хто міг собі дозволити нові вікна, їх вже поставили. З іншого - світлопрозорі конструкції стануть в цілому доступні більш широкому колу споживачів. Тим не менше, люди стануть краще оцінювати ризики, тому зростання, який раніше забезпечувався за рахунок споживчого кредитування, буде значно нижче. Фахівці «О.К.Н.А. Маркетинг» вважають, що він складе не більше 15% в рік.

Асортимент віконних конструкцій також зміниться. «Вітчизняна індустрія піде по тому ж шляху, що і європейська, хоч і з деяким запізненням», - вважає Дмитро Рябуха, технічний фахівець компанії «Розвиток Бізнес XXI століття». - Основною тенденцією найближчого майбутнього у віконному виробництві стане використання нових конструктивних рішень, що дозволяють підвищити енергоефективність продукції».

Аналогічної думки дотримуються і зарубіжні фахівці. «Мабуть, основними напрямками розвитку бізнесу стануть екологічність виробництва, економія витрат енергоресурсів, розширення асортименту, - каже пан Грубер («Тайсон і Технопласт»). - Одна з основних виробничих тенденцій майбутнього - модернізація вікон». Згоден з цим і  р-н Фюссельбергер (GRUBER & CO). Він зазначає, що в Європі п'яти - і більш камерні профільні системи вважаються сьогодні стандартом. І хоча російський ринок поки не готовий взяти дорожчу енергоефективну продукцію, в найближчі 10 років ці відмінності зрівняються.

 

Отже, російський віконний ринок змінить свою структуру. Кількість його учасників суттєво скоротиться, проте поступово ситуація вирівняється, тому збережеться стійкий попит на світлопрозорі конструкції. Частка муніципальних і приватних замовлень зросте (що вже відбувається), і виробникам доведеться відповідним чином змінювати свій асортимент і ринкову стратегію. Після стабілізації зростання відновиться, але залишатиметься помірним, а частка великих гравців в загальному обсязі виробництва і реалізації суттєво зросте. Нарешті, за різноманітністю асортименту і якості продукції російський ринок буде поступово наближатися до європейського. Наскільки справедливі ці прогнози - покаже час.




Категорія: Вікна | Переглядів: 384 | Додав: Admin | Теги: окна | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Добавлять комментарии могут только зарегистрированные пользователи.
[ Регистрация | Вход ]
приєднуйтесь
Календар
«  Вересень 2013  »
ПнВтСрЧтПтСбВс
      1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
30
Пошук по сайту
Наше опитування
Що для Вас найбільш важливо при проведенні ремонту ?
Всего ответов: 213
Статистика
Людей на сайті онлайн: 1
Шукають інформацію 1
Реєстрованих 0